úterý 13. června 2017

MEL GIBSON KICKS ASS

Australský herec a  režisér, kterého nijak zvlášť nemusím a možná proto jsem z těchto dvou jeho sérií viděl jenom jejich první díly. Zatím. Zase ne, že bych ho vyloženě neměl rád, to ne.

MAD MAX (1979)
Proč se to vlastně odehrávalo v budoucnosti? Jinak prima akční krimithriller s vlastně westernovým příběhem, bandou šílených motorkářů a skvělými honičkami a výborně natočenými bouračkami. Jenom škoda, že na to, až bude motiv k pomstě, čekáme skoro půl hodiny, přičemž celou dobu víme, že se to stane - tak proč to protahovat? A závěr je zase uspěchaný a banda se tam nějak moc zmenší. Pár nesmyslů, nijak moc dobré herecké výkony, ale ta akce to vynahradí. Dřív jsem chtěl Forda Mustanga jako měl Bullitt, teď chci tu nadupanou mašinu, se kterou na konci vyjede Max. 7/10
a.k.a. Šílený Max
Režie: George Miller
Hrají: Mel Gibson, Joanne Samuel, Steve Bisley, Paul Johnstone, Nick Lathouris
Hudba: Brian May
Austrálie 1979

LETHAL WEAPON (1987)
Zábavný osmdesátkový akčňák... jako podle šablony. Drsný děj, zlí mafiáni, blonďatý vyšinutý zabiják, a hrdina který se s ničím nesere a trousí hlášky na všechny strany. Z tohohle už si žádnou (kromě legendární "Na tohle svinstvo už jsem moc starej") nepamatuju, i když vím, že pár legračních tam bylo (ale jo, teď jsem si vzpomněl... "Potkals někdy někoho, koho jsi nezabil?" "Jo, tebe!"). Ale Gibson i Glover jsou docela fajn a kvůli nim se možná na některé další díly podívám. Jinak díky géniu českých překladatelů si všichni budou navždy plést tuhle a Willisovu sérii. Protože "Lethal Weapon" je sice Smrtíci či Smrtonosná zbraň, ale Die Hard rozhodně není Smrtonosná past. (Může být past, tak jako je v tom filmu mrakodrap, vůbec "smrtonosná"?) 7,5/10

a.k.a. Smrtonosná zbraň
Režie: Richard Donner
Hrají: Mel Gibson, Danny Glover,  Gary Busey, Mitchell Ryan, Tom Atkins, Darlene Love, Traci Wolfe
Hudba: Michael Kamen, Eric Clapton
Scénář: Shane Black
USA 1987

2 komentáře:

  1. Jestli chceš tip, tak si pusť Odplatu z roku 1999. A asi se budu muset konečně podívat na Šíleného Maxe.

    OdpovědětVymazat
  2. Odplatu někde mám na disku, ale ještě jsem na ni neměl čas.
    Já dostal tip hlavně na dvojku, trojku a čtyřku, jednička je prý slabá. Ale nějak jsem pak už neměl čas a vlastně ani náladu koukat na ty ostatní.
    Stejně tak u Smrtonosné pasti pořád odkládám dvojku, i když je v ní Nero (byť nepředpokládám, že by tam byl déle než pět minut).

    OdpovědětVymazat