středa 13. ledna 2016

DIABLO (2015)

Schválně jsem zkusil, jaký bude western se synem Clinta Eastwooda, byť už podle traileru to vypadalo na běžnou lacinou videoprodukci. Ono ani to, že je to kanadský tomu moc nepřidalo. Na druhou stranu, hraje v tom Walton Goggins, a zvláště po Osmi hrozných, kde podal skvělý výkon, jsem si říkal, proč to nezkusit.
Že to bude nudný, to jsem očekával a splnilo se to. Že bude přehnaný důraz na krásy kanadské krajiny (nezlobte se, ale kdyby to točili na Šumavě, vypadalo by to tak nějak podobně), to jsem taky čekal. Ovšem zapomněl jsem, že tyhle filmy mívají snahu o neotřelost, která se míjí účinkem. Ze začátku to vypadá celkem lacině, ale jasně. Hrdinovi banda Mexičanů unese ženu a vypálí dům, tak se vydává po jejich stopě. Pak se objevuje záhadný psychopatický vrah, který zřejmě vraždí lidi na potkání a snaží se zabít i hrdinu. Jo, toho hraje Goggins, a samozřejmě skvěle, byť jeho role je mnohem jednostrunnější a musí se popasovat i s mnohem horšími dialogy. Jenže pak se objeví Indiáni a s nimi snaha o mystiku, divnohalucinace a po objevení Dannyho Glovera v miniroli přijde zvrat. Zvrat, který je šílený a byť není tak úplně bez zajímavosti, pro mne film pohřbil. Těžko o tom mluvit bez spoilerů, takže asi udělám zvláštní spoilerový odstavec.
Scott Eastwood vážně chvílemi vypadá jako klon svého otce. A sám špatnej rozhodně není, držel jsem mu palce a líbilo se mi, že toho stylově moc nenamluvil. Na durhou stranu, radši bych s ním sledoval nějakej kvalitnější western. Téma cizince ve městě už se nenosí nebo co? Walton Goggins pak ukradne všechny scény, ve kterých se objeví, a za nějakou dobu si budu pamatovat asi už jen jeho maniakální kreaci a žluté zuby. Danny Glover se jen mihne, zbytek herců je neznámý a nezajímavý. Produkce byla očividně hodně laciná, takže kromě dechberoucích, byť nepatřičných záběrů na horskou krajinu shora, dostaneme už jen městečko o dvou barácích a indiánskou vesnici o dvou stanech a třech Indiánech (!). Ale to by mi až tak nevadilo. Vadí mi nudnost a snaha o laciné šokování. A hudba, kterou snad skládal generátor, a hraje úplně pořád. 4,5/10
A pokud vás to zajímá a nechcete film vidět, následují SPOILERY! Zhruba v polovině filmu se ukáže, že Walton Goggins není další postava, ale Eastwoodovo alter ego. Chlap, kterého celou dobu sledujeme, je šílený vrah, který unáší ženy. Mexičani si přijeli pro svou ženu zpět a on je v jejich stopách. Domnělí padouši se mění v hrdiny, domnělý hrdina v psychopatického padoucha. Bylo by to docela zajímavý, ale ta změna je náhlá a divná a Eastwood přece jen není dost dobrý herec, aby se mu něco takového uvěřilo (ne, že by z něj na konci nešel strach, ale ten přerod dost dobře nezvládl vybalancovat, v první polovině prostě až příliš vypadá jako klaďák).
If you save your breath, a man like you could manage it...
I'm getting too old for this shit.
Režie: Lawrence Roeck
Hrají: Scott Eastwood, Walton Goggins, Danny Glover, Camilla Belle
Hudba: Kirpatrick Thomas
Kanada 2015 

2 komentáře:

  1. Po H8 jsem si říkal, že teď už asi nikdo normální western nenatočí. Leda zas něco převyumělkovaného temného psychologického tíživého s psychopaty, uchyláky, devianty, gayi a mimozemšťany. No co myslíte? :-/ Asi si pustím o víkendu něco s Waynem...

    OdpovědětVymazat
  2. Já bych k tomu až tak skeptickej nebyl. I když je pravda, že na nový westerny skoro nekoukám a od Krajiny střelců jsem neviděl nic tak úplně klasického. Nespoutaný Django byl proti těmhle věcem s mimozemšťany taky ještě docela klasika.
    Zkus ten Winchester 73 se Stewartem, o kterým jsem tu nedávno psal. Je fakt, že Jimmy tam taky není úplně čistej klaďák, ale furt není ani psychopat, ani deviant a úchylák, a už vůbec ne gay či mimozemšťan ;)

    OdpovědětVymazat