sobota 31. října 2015

UNO SCERIFFO EXTRATERRESTRE - POCO EXTRA E MOLTO TERRESTRE (1979)

- Ty mluvíš s tím psem? - Ne, ten pes mluví se mnou...
Tohle jsem si pamatoval mnohem horší. Pamatoval jsem si nevtipnou blbinu, ve skutečnosti jde jen o průměrnou spencerovku, která mě nakonec neurazila. Pokud člověk přistoupí na to, že jde o film ryze pro děti, sice se nijak extra nepobaví, pokud mu není osm, ale ani se nebude tolik nudit. Námět je sice poněkud stupidní, a pravděpodobně vykrádá film Blízká setkání třetího druhu, který jsem neviděl - ale tam hrál dětskou roli Cary Guffey, který zde hraje malého mimozemšťana, který převrátí šerifovi Spencerovi život naruby. A snaží se ho dostat vojáci v čele s Raimundem Harmstorfem, který chce s pomocí mimozemšťanova vysílače paprsků ovládnout svět. Vtipů je, jak už je člověk u Lupa zvyklý, poměrně málo, sem tam některé jsou dětinské, vlastně tam není ani jedna zapamatovatelná scéna. Guffey je poměrně protivný. Přesto ale mi bylo při scéně závěrečného loučení při návratu H725 do kosmu trochu smutno. Ano, opět to tedy celé drží Spencer. Opět se tu objevuje Joe Bugner v roli, kde prakticky jen dostává do držky. Všichni známí kaskadéři od Pizzutiho po bratry Dell'Acquovy jsou tu taky, ale tentokrát poměrně nerozpoznatelní až do finální bitky. Ostatně, bitek je tu dost málo, výraznější je snad jen ta v polovině filmu v samoobsluze. Velice laciné triky nemusím zmiňovat, naštěstí si film povětšinou vystačí se zpětným chodem a podobně. A hudba je dost vlezlá. Ale jak píšu, pamatoval jsem si to horší. Zkusíme zopakovat ještě druhý díl, ten byl, co si pamatuju, více akční a dost ujetý. 6/10

a.k.a. Šerif a mimozemšťan, The Sheriff and the Satellite Kid
Režie: Michele Lupo
Hrají: Bud Spencer, Cary Guffey, Raimund Harmstorf, Gigi Bonos, Claudio Ruffini, Riccardo Pizzuti, Joe Bugner, Roberto Dell'Acqua
Hudba: Guido a Maurizio de Angelis
Itálie 1979

Žádné komentáře:

Okomentovat