čtvrtek 18. června 2015

PARI E DISPARI (1978)

- Pistáciová došla. Jakou chceš? - Hm, tak třeba vanilkovou... a pistáciovou.
Kdysi jsem tenhle film považoval za jeden z nejlepších se Spencerem a Hillem. Po novém zhlédnutí musím uznat, že se to poněkud táhne. Zvláště ve druhé třetině. Je tu příliš sportu a hazardu a poněkud málo toho, co mám na spencer-hillovkách nejradši, totiž jejich vzájemného pošťuchování. Vlastně tu skoro ani nehrají spolu. Hill sleduje svůj cíl, Spencer se snaží Hilla zbavit, takže ve většině scén vystupují oba dva sólo. Když už ale hrají spolu, stojí to za to. Viz scéna se zmrzlinou. Zvlástě Spencerovy sólovky pak taky potěší (Já když mě někdo v noci probudí, vždycky pláču, Všechny děti vypadají stejně), Hill vlastně sám o sobě bez Spencera moc nefunguje a ano, tady dokáže být občas i otravný. Ani některým trapným scénkám se film bohužel nevyhnul, nicméně vybavím si vlastně jen jeden nevtip (když Borgese kousne do toustu a zaryje se mu párátko do patra), což je oproti pozdějším filmům dost úspěch.
Ještě k tomu sportu a hazardu. Mám pocit, že tyhle scény většinou bývají nudné a hlavně pro diváky, kteří neznají pravidla. Buduje se napětí, zda hrdina vyhraje, ale pokud výsledky nejsou jasně viditelné, jsem zmaten. To platí o pokru, který hrát neumím, platí to i o té hře, co hraje Spencer před koncem (ten způsob odrážení a chytání jsem nějak nepochytil), prakticky jediné sporty, na kterých je průběh jasně vidět, jsou závody a box. Možná ještě fotbal či hokej. Třeba film o šachách si nedokážu představit vůbec. Takže přestože tenhle film je na tom s jasností ještě dobře, je tu až moc scén, kdy se napětí ztrácí kvůli nejasnosti průběhu hry.
Společných scén tu sice Spencer a Hill moc nemají, zato bitek si tu, zvlástě v první polovině, užijeme do sytosti, a zvláště pak ta závěrečná je nabita gagy a považuju ji za jednu z jejich nejlepších. Viz Riccardo Pizzuti plivající zuby. Vůbec je tu většina kaskadérů, kteří se se Spencerem a Hillem objevovali ve filmech pravidelně, snad akorát ani jednoho z bratrů Dell'Acquových jsem nezaznamenal. Hlavního padoucha pak hraje matador italských kriminálek Luciano Catenacci. Hudba nic moc, i když ústřední znělku si člověk zapamatuje, ale já nerad disko (disko disko), takže narozdíl od dřívějšího normálního popu mě občas tenhle soundtrack docela irituje. Na druhou stranu, zazní opět i starší písničky, včetně ústředních melodií z Napřed střílej, pak se ptej a Také andělé jedí fazole. Film režíroval Sergio Corbucci, ale vlastně je to jedno. Nepoznal bych, že to dělal ten samý člověk jako Djanga nebo Velké ticho. I oproti Napřed střílej, pak se ptej, je to obrovská změna stylu. Na druhou stranu, ke stylu přesně vyhovujícímu tomuhle druhu filmů. 8/10
a.k.a. Sudá a lichá, Odds and Evens
Režie: Sergio Corbucci
Hrají: Terence Hill, Bud Spencer, Jerry Lester, Kim McKay, Sal Borgese, Giancarlo Bastianoni, Riccaro Pizzuti, Claudio Ruffini, Luciano Catenacci, Woody Woodbury, Sergio Smacchi, Enzo Maggio, Carlo Reali, Salvatore Basile, Marisa Laurito
Hudba: Guido a Maurizio De Angelis
Itálie / USA 1978

3 komentáře:

  1. Tenhle film mám taky rád, i když je z těch míň povedených. Hillova postava je tu chvílemi dost otravná, asi tím, jak je ve všem perfektní. Když si chvílemi přestane hrát na superagenta, tak je zas v pohodě. Mluvení se zvířaty bylo už přes čáru. Viděl jsem asi se 2 dabingy, jeden z nich mi u Hilla dost vadil a zkazil midojem celého filmu. Pelota má pravidla jednoduchá, hledej "pelota Cesta punta". ("...Hráči nebo družstva odpalují míček proti zdi s tím že se může země dotknout jenom jednou a poté se musí odehrát. Hráč získává bod, pokud jeho soupeř není schopen míček odehrát nebo jej odpálí mimo hru..."). Filmy o šachu jsou :D

    Dokažte prosím, že nejste robot

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já taky viděl dvě verze, novácká je příšerná a přeskakuje v ní hudba. Na DVD je naštěstí kinodabing, ale v něm mi moc nesedí Jiří Novotný coby Hill, zbytek je ale hodně v pohodě (a aby herec formátu Viktora Preisse a zpěvák Josef Zíma dabovali dvě bezejmenné mlátičky, které pronesou jednu větu za čtvrt hodiny, by se už dneska nestalo).
      U Jestli se rozzlobíme... mám dokonce všechny tři verze, ale v podstatě nejsem spokojený s žádnou. V původní mi moc nesedí opět dabér Hilla, druhá s Trávníčkem a Schánilcem je zase překrývačka a ve třetí zase mluví Hilla naprosto nesedící Oliva.
      Vím, že filmy o šachu jsou, ale divák neznalý pravidel u nich musí usnout :D
      No, tak to dokážeme způsobem z tohohle filmu. Zavolej na mě "Robote!" a když se neotočím, tak nejsem robot ;)

      Vymazat
  2. to s tim robotem se mi tam dostalo omylem při kopírování z Firefoxu do jiného prohlížeče.

    OdpovědětVymazat