sobota 15. listopadu 2014

DE LA PART DES COPAINS (1970)

Od tohohle jsem nic moc nečekal. Nízká hodnocení na ČSFD i jinde, Kubaso se o tom jednou v komentářích zmínil dost nelichotivě, navíc režíruje Terence Young, což není zrovna můj oblíbený režisér. A kupodivu se mi to dost líbilo. Ze začátku, dokud člověk neví, o co jde, to bylo docela napínavé, pak jsem si teda říkal, že je to celý nějak moc jednoduchý a rychlý. A pak se to zamotá dost zajímavým způsobem. Plichta (s převahou padouchů, ale pořád plichta), jak to mám rád. Do konce jsem naprosto netušil, jak si s tím Bronson poradí, co bude dál. Ono když padouši drží jako rukojmí ženu a dítě, je to docela silný kafe. O to zajímavější s rozdílnými charaktery padouchů. Michel Constantin se sice ve filmu bohužel moc neohřeje, Luigi Pistilli taky nemá zrovna prostor, ale zajímavý konflikt mezi hlavounem Jamesem Masonem a sadistou a snad i pedofilem Jeanem Topartem je docela vyhrocený. Zajímavé je taky obsazení Bronsonovy ženy. Čekat v thrilleru s Bronsonem Bergmanovu dvorní herečku a životní partnerku Liv Ullmann by mě moc nenapadlo (na druhou stranu, něco jsem čet, že Bergman měl Bronsonovy filmy docela rád). I možná díky její účasti je její postava rozsáhlá a v žádném případě pasivní. Vadila mi snad jenom Jill Ireland, bez té bych se asi obešel. Naštěstí hraje jenom vedlejší roli. Jo, překvapivě se mi to docela líbilo. 7,5/10
PS. Docela prima je, že DVD od HCE (to s kvalitnějším obrazem) obsahuje kromě českého dabingu (radši jsem nezkoušel) francouzskou i anglickou zvukovou stopu. Koukal jsem s anglickou, anglický dabing se všemi těmi přízvuky není sice nic moc, ale Bronsona radši v originále než ve francouzštině. Dabing Michela Constantina ale docela bolí, ten hlas se k němu vůbec nehodí.
Spaghetti western v televizi! Jmenovitě Cimitero senza croci
a.k.a. Studený pot, Cold Sweat
Režie: Terence Young
Hrají: Charles Bronson, Liv Ullmann, James Mason, Jill Ireland, Jean Topart, Luigi Pistilli, Michel Constantin, Sabine Sun
Hudba: Michel Magne
Francie / Belgie / Itálie 1970

Žádné komentáře:

Okomentovat