středa 29. října 2014

MINIRECENZE - BELMONDO

Proč se trochu nevrátit k Belmondovi a pár filmům, ke kterým jsem tu nenapsal články? Jenom stručně.

A BOUT DE SOUFFLE (1960)
Na začátek něco, co jsem vlastně neviděl. Základní kámen francouzské nové vlny, u kterého jsem se nedokázal dostat přes prvních patnáct minut.  Napoprvé ani přes pět, ale to proto, že jsem blbec zkoušel dabovanou verzi, ve které ani ne třicetiletého Belmonda namluvil sedmdesátiletý Krampol, a hned na začátku začal zpívat. Ale ani v originále mě to vůbec nebavilo. Mám to zkusit potřetí?

CARTOUCHE (1962)
Jenom Belmondo je takovej frajer, že si může dovolit odmítnout Cardinalovou. Ona za ním celej film leze, pomáhá mu, atp. a Belmondo přesto radši leze za ani z poloviny tak hezkou nafoukanou šlechtičnou. Jinak to byla sranda (se smutným koncem), ale obsazení ženskejch rolí se mohlo prohodit (nebo líp obsadit na šlechtičnu nějakou opravdovou krásku, aby byla Belmondova motivace uvěřitelná). 7/10

L'ANIMAL (1977)
A taky jenom Belmondo si může dovolit říct při pohledu do výstřihu Raquel Welch "No fuj!" - teda jenom pokud hraje superhvězdu Bruna Ferrariho. Sám Belmondo je v obou svých rolích výbornejch, Raquel kupodivu nijak nepřekáží. Dobrý. 8,5/10

L'INCORRIGIBLE (1975)
Cherchez la femme. Belmondo odejde z vězení a v tu chvíli se utrhne ze řetězu a až do konce se nezastaví. Jeden velkej záchvat smíchu, kde Belmondovi zdařile přihrávají ještě jeho tradiční parťáci Gérard a Guiomar a ani Geneviéve Bujold se neztrácí. Škoda konce, ten byl poněkud nemastnej. Ale štafličky nebo tajní policajti na každým rohu stojí za to. 8/10

JOYEUSES PAQUES (1984)
Belmondo opět v síti svých lží, tentokrát se dvěma silnými protihráčkami, které ho z každé usvědčí, aby začal vymýšlet ještě šílenější. Opět zbodanej konec, nějaký rozbíjení aut už tam bejt nemuselo. Ale prostřední část filmu opravdu stojí za to. (Včetně Sophie Marceau nahoře bez.) 7,5/10

LA SCOUMOUNE (1972)
Zmatený krimifilm José Giovanniho. Asi mu na něm hodně záleželo, protože je to už druhá verze (pokaždé s Belmondem v hlavní roli). První (Muž jménem La Rocca) jsem zatím neviděl. Nicméně po Smůle asi ani nechci. Opravdu jsem se nudil. Přitom trio Belmondo - Constantin - Cardinale znělo vážně slibně. 5/10

HOLD-UP (1985)
Tentokrát akční krimikomedie se skvělým začátkem s originálním přepadením banky, ale ten film taky tak nějak vyprchá. Ve druhý půlce hezký téma přátelství, který nezničí ani ženská, na druhou stranu Guy Marchand je takovej blbec, že nechápu ani to, že mu Kim Cattrall dala, ani že se s ním Belmondo tahá. Ale jo, taky dobrej film. 7,5/10

Žádné komentáře:

Okomentovat