středa 4. června 2014

UN FLIC (1972)

 
100% francouzská krimi 70. let. Na začátku citát. Chladná atmosféra. Málo mluvení. Pomalý děj. Což samozřejmě nevadí. Jenže tady není nic navíc. Melville jako by se soustředil jen a jen na svůj styl, ale jako by zapomněl na všechno ostatní. V první polovině jsem měl docela problém se ve filmu orientovat - na začátku čtveřice lupičů v čele s Richardem Crennou vyloupí banku, jeden je zraněn, zajímalo mě tedy, co bude dál. Jenže najednou se dostáváme k nezajímavému dění okolo nudného policajta Delona, který jen cosi jiného vyšetřuje, většinou mezi buznama, jezdí se smutně koukajícím Crauchetem autem a to je tak všechno. Druhá polovina už byla lepší,ale konec byl zase poněkud uspěchaný. Ale ten scénář je nedotažený kompletně. Zatímco v Osudovém kruhu jsem byl schopen si k postavám udělat nějaký vztah, tady mě zajímal snad jenom Crenna. Ostatní totiž naprosto nemají co hrát. Zvláště postava Catherine Deneuve je tu vysloveně zbytečná, protože když už mám manželku zločince, která se tajně schází s policajtem, a nic z toho pak není, tak je něco špatně. Delon až přespříliš chladný. Miniatury vláčku a vrtulníku mi nevadily, scéna s loupeží ve vlaku je asi nejlepší kus filmu. Melville prostě zřejmě nebude můj šálek kávy. Ještě zkusíme proslaveného Samuraje a uvidíme. 6/10
a.k.a. Policajt 
Režie: Jean-Pierre Melville
Hrají: Alain Delon, Richard Crenna, Catherine Deneuve, Riccardo Cucciola, Paul Crauchet, Jean Desailly, André Pousse
Hudba: Michel Colombier
Francie / Itálie 1972

Žádné komentáře:

Okomentovat