pátek 6. června 2014

FLIC STORY (1975)

Další policajt s Alainem Delonem, tentokrát ovšem znatelně lepší. Jacques Deray možná nebyl, narozdíl od Melvilla, umělec, ale jeho filmy často stojí za to. Delon (na podkladě skutečných událostí) má co hrát, takže mi tu jako v jednom z mála filmů, co jsem s ním viděl, nebyl nijak protivný, ba naopak se mi tu dost líbil. Nicméně i tady se stejně musí spokojit až s druhým místem, protože film suverénně ovládá padouch. Jean-Louis Trintignant toho šíleného mstícího se maniaka se zálibou v zabíjení snad ani nehraje, on se snad doopravdy zbláznil, a i kdybych někoho takového jenom potkal na ulici, podívat se na mě tím svým ledovým pohledem, asi bych se posral strachy. :) I zbytek obsazení je solidní, ať už opět nešťastný Crauchet, "Tasén" Henri Guybet, Renato Salvatori, nebo hajzlík Mario David. Výhrady bych měl snad akorát k postavě zlého policajta, který rád zadržené mlátí, ale to je snad jediná věc, která mi trochu vadila. Dokonce i závěr je překvapivý. Při prvním zhlédnutí jsem si myslel, že vím, jak to dopadne - je to trochu jinak, je to zajímavější a je to lepší. 8,5/10
PS. Musím zmínit výborný český dabing (ten starý), ve kterém hlavní role fantasticky namluvili Josef Abrhám a Josef Vinklář, podporováni dalšími zvučnými jmény (a hlasy) (Jiří Adamíra, Boris Rösner, Ilja Prachař, Jan Přeučil). Ten novej s přestárlým Trávníčkem nikdy nechci slyšet.
a.k.a. Povídka o policajtovi 
Režie: Jacques Deray
Hrají: Alain Delon, Jean-Louis Trintignant, Claudine Auger, Paul Crauchet, Adolfo Lastretti, Renato Salvatori, Henri Guybet, André Pousse, Christine Boisson, Giampiero Albertini, Mario David
Hudba: Claude Bolling
Francie / Itálie 1975 

4 komentáře:

  1. Vidě jsem a musím uznat,že Jean-Louis Trintignant je jeden z nejlepších herců co jsem viděl, protože takového psychopatického maniaka a svini, která se těší na to, až začne řezat řetězovou pilou do Cauchet a bude se smát jeho bolesti, to je...a konci zajímavý vztah mezi zločincem a policistou
    P.S.To čtu poprvé, že by ti byl Delon protivný (já ho osobně ve filmech zbožňuju) ve VĚTŠINĚ filmů.Nikde jsi to nepsal přímo...
    Django

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Fanda na něj rozhodně nejsem. Většinou mi právě připadá dost chladnej, někdy až slizkej. Přímo jsem to asi nikde nenapsal, víc jsem tyhle filmy sledoval v době, kdy mám pocit, že jsem tady nenapsal takřka nic, ty starý články (cca 2008 - 2010) mi přijdou bejt o ničem :) Ale má svoje dobrý filmy, a jako herce ho rozhodně uznávám.

      Vymazat
  2. P.S.2 Jestli chcš Delona vidět v lepším světle,podívej se nafilm Dobroduzi.Hraje tam kromě skvělého Delona, také skvělý (jak jinak) Lino Ventura.Jeden z mých nejoblíbenějších filmů o síle lásky,přátelství a touze po dobrodružství...
    Django

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To bych moc chtěl vidět, ale podle ohlasů jsem slyšel, že je to dost smutný, takže jsem ještě nenašel odvahu :)
      Před cca třemi lety jsem rozkoukal Viscontiho Geparda, jenže jsem viděl hodinu a pak jsem musel dělat něco jinýho. Už nevím proč jsem se k tomu nevrátil, protože se mi to celkem líbilo. Včetně Delona a Lancastera (ke kterýmu mám podobně ambivalentní vztah, v rolích typu Profesionálové nebo Přestřelka u ohrady OK mě taky štve, zatímco v Norimberským procesu nebo tady v tom byl fantastickej.)

      Vymazat