pátek 18. dubna 2014

THE STRANGER AND THE GUNFIGHTER (1974)

 
Příjemný překvapení. Popravdě jsem od spojení Číňan na Západě moc nečekal, navíc je to jeden z pozdních Van Cleefových špageťáků a zápletka zněla poněkud podivně. Tím pádem mě výsledek dost příjemně překvapil.
Ono zvláštně už působilo spojení spaghetti westernu a filmu hongkongské společnosti Shaw Brothers, která dodala i hlavního herce Lo Lieha. Nicméně ačkoli (i po dlouhé scéně odehrávající se v Číně) jsem se bál, že film bude víc hong-kongský, než spaghetti western, není to tak. On to není ani zrovna kung-fu film (a choreografie bitek mi přišla dost mizerná), ani čistý spaghetti western, ze všeho nejvíc je to asi komedie. A kupodivu dost dobrá. I přes lechtivé téma s prohlížením potetovaných zadků není oplzlá a kolikrát jsem se dost smál. Film sice je trochu epizodický, ale každá epizodka je něčím jiná, zábavná, a tak jsem se nestačil nudit. Navíc film táhne dvojka sympaťáků. Lee (sice s parukou, ale ne tak příšernou jako jindy) je opět ve svém veselém módu a je výborný, stejně tak Lo Lieh se mi líbil.
Napadá mě srovnání s pozdějším americkým filmem Tenkrát na východě s Jackie Chanem. Ten už si skoro nepamatuju, ale mám pocit, že tohle se mi líbilo i víc. A určitě za to můžou i hlavní představitelé - Chana jsem nikdy moc nemusel, a kam se může hrabat Owen Wilson na Lee Van Cleefa?
I obsazení dalších rolí je povedené. Dobrý western dělá dobrý záporák, a tady se obsazení povedlo. Fanatický kazatel jménem Hobit, oblečený v černém koženém kabátě, který jezdí s pojízdným kostelem a napravuje zbloudilé ovečky koltem, je docela nápaditá postava - Julián Ugarte už v All the colors of the dark ukázal, že fanatické pošuky umí. K tomu přičtěte ještě obrovského silného Indiána a sice tradiční, ale i tak působivou bandu Mexičanů s opravdu ohavným vůdcem.
I milenky pana Wanga, které Lo a Lee hledají, jsou obsazeny zajímavě, najdeme tu soudobé hvězdy italských erotických filmů Eriku Blanc, Femi Benussi nebo Patty Shepard. Nahoty tu ale moc nenajdeme, což je ale asi i dobře.
Byl jsem tady, Fantomas
Ještě musím pochválit výbornou kameru (Alejandro Ulloa), co se týče hudby (Carlo Savina), ta se mi sem tam líbila, sem tam ne. Akce mi přišla vyloženě nepovedená, což je docela škoda. Ale jinak se mi to dost líbilo. Na ty nejlepší Van Cleefovky to zdaleka nemá, ale jinak myslím, že je to dost dobrý. 8/10
a.k.a. La dove non batte il sole
Režie: Antonio Margheriti
Hrají: Lee Van Cleef, Lo Lieh, Erika Blanc, Patty Shepard, Femi Benussi, Ricardo Palacios, Julián Ugarte, George Rigaud, Karen Yeh
Hudba: Carlo Savina
Itálie / Hong Kong / USA / Španělsko 1974

Žádné komentáře:

Okomentovat