čtvrtek 17. dubna 2014

BAD MAN'S RIVER (1971)

He's bad, bad news...
Sabata a Sartana v jednom filmu! No, netěšte se...
Sabato, tak ti mám dojem, že jsme se ocitli ve špatným filmu...
Tenhle film klame tělem. Vypadá, že bude o bandě zlodějíčků a jejich trablech se získáním prachů, a ve skutečnosti je v jeho centru Gina Lollobrigida a její mazané plány na získání bohatství. Vlastně by to mohlo bejt docela i dobrý, jenže je to celý tak nějak blbě natočený a napsaný. Příběh vlastně neexistuje a připadá mi, že všechno, co se v tom filmu děje, se děje tak nějak nahodile a bez jakékoli logiky. Takže tu máme revoluci, parník, dobývání pevností, vykrádání bank...
Hvězda jsem tu já!
A protože je to komedie, tak tu najdeme spoustu stupidních fórů a postav (první film, kde jsem Aldu Sambrellovi přál smrt ze zcela jiných důvodů než obvykle), ale sem tam některé vtipy byly docela povedené ("What do you look for first in a man?" "Honesty." "Hmm... And second?"). A ač je to točeno ve Španělsku, vypadá to všechno strašně lacině, jako by největší část rozpočtu zblajzlo obsazení a víc už nezbylo.
Ale všichni na to stejně koukají kvůli mně...
Ale herci se snaží. Lee Van Cleef sice s tupé a buřinkou, spíše vtipný než drsný, ale v pohodě, Gina Lollobrigida mi taky nijak nevadila, James Mason, Jess Hahn jako přiblblý tlusťoch, Gianni Garko taky s tupé a kotletami, nebo Eduardo Fajardo jako mexický generál, všichni byli dobří. Čtyřku zlodějíčků spolu s Van Cleefem, Hahnem a Garkem tvoří ještě Simon Andreu, kterého znám z Napadení (rovněž s Garkem), sice na začátku dostane poměrně dost prostoru, ale později už jen statuje. Jenže když nemají vlastně moc co hrát (je to sólo pro Lollobrigidu), tak těžko něco můžou zachránit.
Hudba je taky zvláštní, a moc se k filmu nehodí (zvlášť ten rock při scéně přestřelky v opuštěném městě). Celkově to není až tak hrozný, jak jsem se bál, ale mezi Leeho filmy je to rozhodně jeden z těch nejslabších. 5,5/10
a.k.a. El hombre de Rio Malo
Režie: Eugenio Martín
Hrají: Gina Lollobrigida, Lee Van Cleef, James Mason, Jess Hahn, Gianni Garko, Simón Andreu, Eduardo Fajardo, Aldo Sambrell, Sergio Fantoni, Diana Lorys, Dan van Husen
Hudba: Waldo de los Rios
Španělsko / Itálie / Francie 1971

Žádné komentáře:

Okomentovat