čtvrtek 13. února 2014

DÜNYAYI KURTARAN ADAM (1982)

Nepopsatelné. Já jsem vůbec nepochopil, o co v tom filmu vlastně šlo. Pořád se tam mluvilo o tom, že Země je rozbitá na tisíc kousků, ale hrdinové ji chtějí zachránit, aby nebyla rozbita na tisíc kousků (???), něco o mozcích a podobně. A vůbec mi to nevadí, protože i přes to (nebo možná právě proto) jsem se neskutečně bavil. Dialogy - otřesné. Herecké výkony - co jsou to herci? Triky - ukradneme odjinud. Bitky - naprosto geniální. Film, ve kterém záporáky tvoří chlap s přilbou ozdobenou anténami, pípající vysavač, červení medvědi, papírové mumie, lidi v koženém oblečení a s koženou kuklou na hlavě, chlupatý dvoumetrový manekýn kroutící zadkem při chůzi a zabíjející lidi "drápy" (ve skutečnosti nitky), černí medvědi a "kostry" - tzn. lidi v černém oblečení s bílými pruhy (jakože žebra). Hrdiny jsou pak dva turečtí skokani, z nichž jeden vypadá jako Vojtěch Filip a druhý, údajně krasavec, vypadá dost ohavně. Hrdinka má být údajně němá, ale v jednu chvíli promluví, aby nám v další scéně bylo oznámeno, že je němá, nad čímž se samozřejmě nikdo nepozastaví. Ovšem aby demence filmu byla naprosto dokonalá, takřka polovina všech záběrů je ukradená odjinud, nejčastěji ze Star Wars - ovšem ty byly širokoúhlé a tento film je v akademickém formátu! Jak vyřešit? Roztáhneme na výšku (takže Hvězda smrti vypadá spíše jako Vejce smrti) a přebarvíme na zeleno! Záběry z nějakého historického filmu o Egyptě naopak obsahují oproti zbytku filmu nejen rozdílnou kvalitu, ale taky černé pruhy nahoře a dole. No a pak je tu soundtrack, který je nejenom další vykrádačka všeho možného (režisér patrně vlastnil desku se soundtrackem k Dobyvatelům ztracené archy, takže ústřední téma hraje prakticky pořád, pak jsou tu samozřejmě Star Wars, ale i třeba Flash Gordon od Queenů), ale je tak dementně sestříhaný, že si říkám, jestli zvukař (a taky střihač, jehož práce je otřesná) byl normální. Jediné, co mi vadilo, byly náboženské vložky o islámu, ale i křesťanství. Ale v těch jsem se taky záhy zamotal, tak špatně byly napsané, že mi pak už ani nevadily.
Dodnes pro mne byla vrcholem filmové demence Smrtelná kořist. Po dnešku musím říct, že proti Tureckým Hvězdným válkám / Muži, který zachránil svět je to slabej čajíček. MUSÍTE TO VIDĚT. Hodinu a půl dlouhý záchvat smíchu zajištěn. Vlastně i delší. Poprvé se mi stalo, že jsem se po skončení filmu musel rozdýchat a ještě deset minut jsem se nepřetržitě smál. Bylo to horší o to, že jsme film sledovali dva, takže jsme si připomínali nejlepší "gagy". Naprosté zhmotnění šílenství.  To NEMOHL vymyslet normální člověk! Wood i Fidani jsou proti tomuhle obyčejní. Na čsfd jsem dal 5*, tady radši body dávat nebudu. Ale je to další film, který je tak blbý, až je geniální.
a.k.a. Turkish Star Wars
Režie: turek od okurek
Hrají. Cuneyt Arkin, chlupaté příšery
Hudba: John Williams, Queen, Giorgio Moroder - nikdo z nich o tom nevěděl
Turecko 1982

Žádné komentáře:

Okomentovat