pátek 27. prosince 2013

THE GAUNTLET (1977)

Po cca 5 letech jsem si to znova pustil, a světe div se, mně se to líbilo. Samozřejmě ne bez výhrad, ale rozhodně jsem se necejtil tak zklamanej jako minule. Celé je to sice strašně postavené na hlavu a taky dost klišovité (hlavně co se týče vztahu hlavních hrdinů), ale tentokrát mi nedělalo problém vypnout mozek a prostě se bavit. Pravda, konec byl na mě šílenej už moc pořád, ale zbytek mi nevadil - rozstřílený baráky, rozstřílený auta, milión policajtů bez mozku, honička motorky a vrtulníku - proč ne. Scény s otravným poldou nebo s vyhnáním motorkářů od jeskyně mi už dokonce přišly jako jedny z nejlepších částí. Clint je borec pořád, ale ani ta Sondra už mi nevadila. A dokonce ani se soundtrackem už taky nemám zrovna problém, akorát u zmíněné honičky motorky a vrtulníku si moh "Miles Davis" dát volno. Přemejšlím, čím to je, že zatímco před pěti lety jsem byl silně zklamanej, včera jsem se bavil (až na pár hlušších míst). První mě napadlo, že tenkrát mi to zruinoval starej osmihlasej "jeskynní" dabing, ve kterým se o všechny vedlejší role podělili Michal Pavlata a Jan Kraus, zatímco včera jsem si dal hezky titulky. To je jedna možnost. Druhá, ještě možná nepravděpodobnější, je to, že jsem za těch pět let jednoduše dozrál :) Ale nejspíš za to může fakt, že minule jsem se těšil na bombu, která nepřišla. Včera jsem si řek "OK, zkusíme to znova, ale stejně to bude sračka". Někdy nízká očekávání přinesou ovoce. Jenom někdy, jak se ještě dnes dočteme. 7,5/10
PS. Ve chvíli, kdy Clint a Sondra nasedli na motorku, jsem čekal, že začne hrát Born to be wild. Škoda ;)
a.k.a. Železný stisk
Režie: Clint Eastwood
Hrají: Clint Eastwood, Sondra Locke, Pat Hingle, Bill McKinney, Mara Corday, Doug McGrath, Michael Cavanaugh, Roy Jenson, William Prince, Al Silvani, Fritz Manes, Samantha Doane, Dan Vadis
Hudba: Jerry Fielding
USA 1977 

Žádné komentáře:

Okomentovat