pátek 12. dubna 2013

HANNIE CAULDER (1971)

Jestli po tom, co jste si prohlídli plakát nahoře, ještě čtete tenhle článek, tak jste buď žena, nebo vás extrémně zajímá, co můžu dodat :D Tomu říkám reklama. Bohužel, kostým Raquel Welch v tomto filmu je sice velice podobný, ale od cca třetiny filmu nosí kalhoty, a předtím zase nemá tu pistoli. Když odhlídnu od sex appealu Raquel Welch (což moc nejde, protože ústředním motivem filmu je Raquel Welch coby sexy pistolnice), jde o klasický rape and revenge film - 1. znásilnění, 2. výcvik se zbraní, 3. pomsta. S tím Raquel pomůže sympatický lovec odměn Robert Culp, který tentokrát není vrah, Columbo není na dohled ;) Samozřejmě se do sebe zamilují, ale naštěstí je tento motiv velice v pozadí, nejromantičtější scéna vypadá tak, že se spolu procházejí po břehu moře a chytnou se za ruku. Mezi klaďáky je vlastně i v epizodní roli kováře Christopher Lee, který tu nikoho nezakousne, což ale vůbec nevadí. Trochu problém mám se záporáky, kteří by měli být zvrhlí sadističtí hnusáci, ale působí spíše jako trojka přiblblých páprdů. Naštěstí je hrají Ernest Borgnine, Jack Elam a Strother Martin (vrahounek s brokovnicí), takže jejich komické scény se dají vydržet a dokonce jsou i vtipné, ale nevím, ten humor se mi tam nehodil. Není to jediný humor ve filmu, Raquel vtipkuje na adresu uslintaných šerifů a chlapů v hospodě, a dokonce je tama i "vtipná" scéna, kdy si Raquel snaží srazit kalhoty na svou velikost polonahá ve vaně. Hm. Natočené je to celkem nenápaditě, Burt Kennedy měl u těch dobrejch filmů asi prostě štěstí víc na látku, než že by byl nějak dobrej režisér. Zřejmě viděl Leoneho a Peckinpaha, takže se točilo ve Španělsku (na okamžik se objeví i Aldo Sambrell!), a je tu snad nejpitomější a nejpomalejší zpomalovačka, jakou jsem kdy viděl. Konec pak obsahuje jeden velký otazník, ale to bych spoiloval. Ale bylo to divný. Ale tak celkově jsem se většinou bavil, takže jo, těch 7/10 tomu dám.
a.k.a. Hannie Caulderová
Režie: Burt Kennedy
Hrají: Raquel Welch, Robert Culp, Ernest Borgnine, Jack Elam, Strother Martin, Stephen Boyd, Christopher Lee, Diana Dors, Aldo Sambrell
Hudba: Ken Thorne
Velká Británie 1971 

5 komentářů:

  1. Dík za tip. Na tenhle film jsem už dávno zapomněl, že existuje. O tom, že v něm hrajou Borgnine, Elam a Martin jsem předtím fakt nevěděl a právě jima jsi mě na Caulderovou navnadil. Pánové rozhodně nezklamali, to je fakt trojka k pohledání. Zrovna tenhle film by mi vyhovoval víc, kdyby byl béčkovější (víc krve, kozy, tupý hlášky), ale i tak je na amíky vcelku odvázanej.

    OdpovědětVymazat
  2. Jo, rozhodně to, že semtam je vidět, že Welchová pod tím pončem nic nemá a málem jí jednou vykoukne zadek je málo :D Krve mi přišlo docela dost, akorát byla moc světlá. A na amíky je dost odvázanej, protože není americkej, je to britská produkce ;)
    PS. Pochopil jsi, co měl bejt zač ten pistolník v černým na konci?

    OdpovědětVymazat
  3. Dík za upřesnění. A ten "man in black"? Zubatá s kvérem namísto kosy. Co já vím. V tomhle dílku fakt žádný skrytý významy nebudou (vyjma hrudníku Welchový).

    OdpovědětVymazat
  4. Jojo, co mělo být odhaleno, zůstalo ukryto. To bude asi největší problém tohohle filmu :D

    OdpovědětVymazat
  5. You can't always get what you want...

    OdpovědětVymazat