čtvrtek 21. února 2013

CIPOLLA COLT (1975)

První film, který jsem kdy viděl s Francem Nerem. Dneska už jsem se tolik nebavil u věcí, které mě rozesmávaly jako dítě, jako třeba mechanik s tváří Hitlera, teplí šerifové, mechanická ruka a podobně. Ale smál jsem se docela dost a hlavně v první polovině. Francovi. Jako vágus posedlý cibulí je totiž doslova k sežrání, a minimálně vypadal, že si komedii užívá. Balsam jako záporák je fajn, i když ta ruka... No a vůbec nechápu, proč do téhle role dotáhli Sterlinga Haydena. Ale to nemá cenu řešit. Groteskové scény už mě dneska tolik nerozesmávaly, ale prostřední honička s tou skvělou ústřední písničkou je pořád fajn. Mimochodem, tak trochu mi to přijde jako parodie Tenkrát na Západě, scéna u soudu podezřele připomíná scénu s aukcí. Možná to bude tím, že scénář psali Leoneho dvorní scénáristé Donati a Vincenzoni. Nakonec to není až tak dobré, jak jsem si to pamatoval, ale vůbec ne špatné. 7/10
PS. Původní český dabing se naštěstí vyhnul několika stupiditám, které se vyskytují v anglickém dabingu, jako vysoký hlas Nera, dítě mluvící hlasem dospělého nebo mluvící kůň. Možná i proto ve světě není ten film tak oblíbený jako u nás.

Láska mezi cibulemi

Enzo G. Castellari v akci

Řeč je samozřejmě o cibuli
a.k.a. Vůně cibule, Cry Onion
Režie: Enzo G. Castellari
Hrají: Franco Nero, Martin Balsam, Sterling Hayden, Emma Cohen, Leo Anchoriz, Romano Puppo, Massimo Vanni, Nazzareno Zamperla, Dick Butkus, David Warbeck, Helmut Brasch, Dan van Husen, George Rigaud, Daniel Martín
Hudba: Guido a Maurizio de Angelis
Itálie / Španělsko / SRN 1975

Žádné komentáře:

Okomentovat