neděle 6. ledna 2013

THE DEAD POOL (1988)

Názory jsou jako zadky. Každej má nějakej.
Poslední díl Dirty Harryho je sice nejslabší, ale zase tak strašný mi to nepřišlo. Ano, příběh je pitomej a vykrádající dohromady původního Drsného Harryho i částečně Náhlý úder. Ano, občas je to nuda. Hudba jsou znova a ještě hůř synťáky, jenom občas se ozve klasickej Schifrin. Akce je natočená stejně divně jako v pokračováních Přání smrti. Harry tu má holku. Harryho šéfové nepůsobí vůbec nějak že by Harryho opravdu mohli omezit. A sám Harry už je spíš jenom panák co všechny zločince zabije a ostatní nesnáší. Ale pár věcí to táhne nahoru. Především Clint Eastwood, který i v roli zploštělého Callahana působí lépe, než Bronson jako zploštělý Kersey. Navíc mu aspoň zůstalo pár hlášek, včetně té nahoře. Jeho parťák Číňan není zdaleka tak trapný, jak jsem se obával. Zaujme Jim Carrey jako zfetovaný zpěvák a Liam Neeson jako režisér hororů. Vůbec filmové prostředí bylo docela vtipné. A taky zaujme dobře udělaná a vtipná scéna honičky s autíčkem na ovládání, silně inspirovaná Bullittem. Takže nakonec 6/10.
a.k.a. Sázka na smrt
Režie: Buddy Van Horn
Hrají: Clint Eastwood, Patricia Clarkson, Liam Neeson, Evan C. Kim, Jim Carrey
Hudba: Lalo Schifrin, Guns'n'Roses
USA 1988

25 komentářů:

  1. Taky mi přijde, že je tenhle díl zatracovanej neprávem, já ho mám vlastně docela rád (radši než Násilníka). Ovšem moje srdcovka je Náhlý úder - ten jsem viděl prvně tak v pěti letech s rychlodabingem a při jistejch scénách jsem samozřejmě valil oči. Furt mám za to, že to je obstojně drsnej film. Pětka už je ale oproti tomu samozřejmě hodně slabej čajíček.

    OdpovědětVymazat
  2. Já viděl jako první Násilníka, ale vidím ho jako jenom o malinko lepší, než tohle. Ale když si tak zptně připomínám, o čem vlastně Násilník je, tak oproti Sázce o ničem. Parta nevýraznejch grázlů ukradne zbraně, za Harrym dolejzá ženská, kterou stejně zastřelí, jako bychom to nečekali, a deset minut se běhá po střechách za černochem, kterej až na Sázku hraje ve všech dílech. Je to ono?
    Jinak podle mě je nejlepší Harry, těsně následovanej Magnum Force. Úder byl ale taky hodně fajn a je to asi jedinej film (kromě Psance Josey Walese, kde moc není), ve kterým můžu Sondru Locke.
    Jinak, když už jsme u Clinta, co si myslíš o Železným stisku?

    OdpovědětVymazat
  3. Jo, tak nějak jsi popsal veškerej děj Násilníka, víc tam toho fakt asi není.
    V Náhlým úderu byla Lockeová výborná. Ještě se mi líbila v Bronco Billym (podle mě moc pěknej a podceňovanej film) a právě v tom Železným stisku, kterej táhla spíš ona než Clint. Tenhle film mám taky dost v oblibě, ale uznávám, že není právě nejsvižnější, z reality nepobral zhola nic (z čehož má ještě tak trochu srandu) a použitej soundtrack se k němu nehodí. Chce to brát s nadsázkou a soustředit se spíš na kecy mezi Clintem a Sondrou. Vždyť ona je to vlastně romantická komedie :-)

    OdpovědětVymazat
  4. Bronco Billyho mám už dlouho a ještě jsem ho neviděl. Teď jsem si sehnal jeden z těch filmů s opicí, kde je Lockeová taky, ale je tam i Geoffrey Lewis, tak by to nemuselo bejt špatný. Jinak mě právě ve Stisku dost štvala - ale určitě mu dám ještě jednu šanci. A v originále, protože dabing tomu určitě dost ubral (i když Županič se snažil). Ale ten soundtrack byl otřesnej.

    OdpovědětVymazat
  5. Právě ty dvě orangutání ptákoviny nemusím vůbec. A v tom Bronco Billym je Geoffrey Lewis taky a je tam tradičně skvělej (on si vůbec tehdá Eastwood s obměnou štábu těžkou hlavu nedělal). Ještě je výbornej Honky Tonk Man, dokonce v něm ani nehraje Sondra. A ten dabing Železnýho stisku (znám jenom ten původní) má rozhodně i svý světlý místa, viz. Lockeový hláška "Shockley... ty ču*áku!" - ta mě opakovaně dostává do kolen. V žádným jiným filmu jsem to slovo neslyšel tak krásně zřetelně artikulovaný :-D

    OdpovědětVymazat
  6. No, zkusím ten první, co mám, a uvidím. Jinak Lewis, Barnes, Walcott a další hrajou snad ve všem, co Clint dělal v 70. a na začátku 80. let. (Taky jsem si sehnal Vraždu na Eigeru a minimálně Walcott tam je.) Honky Tonk Man by nemusel bejt špatnej.
    Asi známe stejnej dabing - moc už si to nepamatuju, ale mně se líbilo, jak mu Lockeová nadává něco jako "Ty zkurvenej parchante" a Clint na to "To jsem já." :D

    OdpovědětVymazat
  7. Jo, to bylo taky dobrý :-D Chvílema to je sice trochu nuda, ale některý scény zbožňuju, třeba jak si Clint zamachruje na těch motorkářích, načež jim pak jeden vehikl čajzne.
    Jestli ti můžu doporučit podobnej film (fízl s velkohubou ženskou na útěku), mrkni se na "Murphyho zákon" s Bronsonem. Nelekej se toho nepochopitelně nízkýho hodnocení na CSFD, faktu, že ho produkovala věhlasná společnost Cannon a roku výroby. Podle mě to je společně s "Na život a na smrt" jeho jasně nejlepší věc z osmdesátejch let.

    OdpovědětVymazat
  8. Na život a na smrt jsem neviděl. Štve mě, že většinou když hrajou ve filmu dva borci, kteří spolu hrajou málokdy, tak jsou proti sobě. Tudíž čekám, že buď Bronson nebo Marvin zabijou toho druhýho a z toho důvodu se mi do toho moc nechce. Ale Murphyho zákon nevypadá nejhůř. Mohla by to bejt přinejmenším sranda.
    Teď jsem si s Bronsonem pořídil Studený pot, od kterýho teda moc nečekám, a Pana Majestyka, což by taky mohla bejt sranda. Bronson jako pěstitel melounů s brokárnou :)

    OdpovědětVymazat
  9. Ale jo, oba jsou slušný, i když "Studený pot" se mi teda napoprvý nelíbil vůbec. A podle toho, cos napsal, se toho "Na život a na smrt" bát nemusíš.

    OdpovědětVymazat
  10. Ad. Železný stisk: Myslel jsem, že je jenom jeden dabing, ten z VHS, co oba známe. Ale teď jsem zjistil, že Nova si, jako obvykle, udělala vlastní. Županič je tam zas, ale jak znám Novu a její překlad motherfucker = lotr, nepochybuju o tom, že všichni čuráci, buzeranti, zkurvysyni a další v něm chybí.

    OdpovědětVymazat
  11. Podle mě Sázka na smrt překonává Násilníka.Ale kvůli tomu to tady nepíšu.Přečti si článek na Seznam.cz.Stojí tam ''Zneužíval mě od mých pěti let,tvrdí dcera Klause Kinského.''Jaký máš na to názor?

    OdpovědětVymazat
  12. Čet jsem to... O Kinským jsem si nikdy jako o člověku z toho, co jsem o něm četl nebo slyšel v dokumentech, nemyslel nic dobrýho. Takže mě tohle nijak moc nezaskočilo, i když je to silný kafe. Ale při sledování filmu se od těchhle věcí dokážu odpoutat. Steve McQueen mlátil ženský, ale ve filmech mě baví. Beatles (a další) fetovali, ale stejně mám rád jejich hudbu. Tudíž když sleduju film s Kinským, tak je mi jeho osobní život celkem ukradenej a soustředím se hlavně na jeho výkon ve filmu. A ten většinou je hodně dobrej.
    Na tohle téma "velký umělec ale malý člověk" měl docela zajímavej fejeton Werich. Někde to mám v knížce.

    OdpovědětVymazat
  13. Jinak kdo psal ten předchozí komentář? :)

    OdpovědětVymazat
  14. No,já to nevěděl,takže mě to překvapilo.Steve McQueen že mlátil ženský?Zajímavé...
    PS:JÁ:).Přesněji,ten,co se tě ptal furt na stáhnutí druhého Sartany:)

    OdpovědětVymazat
  15. Tak si taky vymysli nějakou přezdívku, ať jste všichni odlišený :D
    Pak by ve mně moh vzniknout mylnej dojem, že mám nové a nové anonymní čtenáře :D

    OdpovědětVymazat
  16. No dobře,dobře vezmu jsi přezdívku třeba... Django:)
    PS.Proč jsi tomu filmu dal jen 8/10?Předtím tam bylo,myslím,9/10.
    PS 2.Taky jsem upozornil na tu chybu s O.K.Coralem.Radši se podívej na víc servrů s podobnou tématikou

    Django:)

    OdpovědětVymazat
  17. 1) Dobrá přezdívka :D
    2) Kterýmu?
    3) Tamto jsem čet v nějaký knize. Už nevím kde. Asi tam kecali :D

    OdpovědětVymazat
  18. 1)Děkuji :)
    2)Originální Django
    3)To si piš:)

    Django

    OdpovědětVymazat
  19. 9 určitě neměl, tak moc se mi to nikdy nelíbilo. Možná i 8 je hodně.

    OdpovědětVymazat
  20. No to ani náhodou!:) Měl tam jednou 9/10,ale dost krátce.Navíc ,na 9/10 se mi to líbilo , protože:
    1)Nero to zahrál skvěle (jestli řekneš,že byl blbej,tak se naštvu:))
    2)Dobrá hudba (ikdyž ne každýmu sedne)
    3)Prostě skvělý film:)
    PS. Dobrá,pár negativů by se tam našlo (např.je to poněkud natahovaný),a ne každýmu to sedne,ale mě se to líbilo hodně
    PS 2. 8/10 je (podle mě) docela málo. 8/10 by taky neuškodilo :D

    Django :D

    OdpovědětVymazat
  21. Pardon,u toho PS 2 8/10 mělo být 8,5/10 :O

    Django

    OdpovědětVymazat
  22. Já už si to nepamatuju, co tam kdy bylo za hodnocení, ale stejně, můj současnej názor je nanejvejš na těch 8. Tys vyjmenoval klady, já ti řeknu pár proti:
    1) Film postavenej na jediným nápadu, i když geniálním
    2) Tzn. příběh (dost slabej) brzo přestane bejt zajímavej
    3) Málo prostoru pro Eduarda Fajarda ;)

    Ale já jsem to vždycky viděl jenom česky, originální verze může bejt zajímavější.
    No, každej máme na to svůj názor, můj je v tom článku. (Teda snad, 2009 jsem to psal tak nějak pofidérně a ze starejch článků málokdy dokážu vyčíst, co se mi líbilo a co ne.) Jestli se ti líbí na 9, já ti to neberu.

    OdpovědětVymazat
  23. Děkuji:D Chápu,co tím myslíš a já ti tvůj názor rovněž neberu.A tedˇ souhrn tvých negativů:
    1)To máš pravdu
    2)To zas tak není až tak úplná pravda(rozšíří se ta pomsta o to zlato),ale slabý to je,přece jenom
    3)Trefa hřebíku na hlavičku:D
    PS Taky jsem jmenoval jeden zápor,aby se neřeklo
    PS 2 Jsem už nebudu radši psát(je tu moc komentů) a jestli chceš odpověz na tento komentář u filmu Django:)

    Django

    OdpovědětVymazat
  24. Ale to je jedno, kolik je tu příspěvků :D Aspoň to vypadá, že se tu něco děje :D
    Tím zlatem to podle mě spadne ještě víc. To je v každým druhým westernu a kolikrát líp. Nero vzpomínal v nějakým rozhovoru, že začali točit, a druhej den už neměli co, protože nebyl scénář. Tak Bruno Corbucci sed a rychle něco napsal. To o leccčem vypovídá.
    Zkrátka, podle mě Django rozhodně není (Sergia) Corbucciho nejlepší western, ale zaplať pánbůh, že mu umožnil natočení Velkého ticha a Companeros ;) A ty si těch 9 zasloužej.

    OdpovědětVymazat
  25. Já to nemůžu posoudit,protože jsem to neviděl:(

    Django

    OdpovědětVymazat