úterý 8. ledna 2013

TELEFON (1977)

Po dlouhý době jsem byl napjatej od začátku do konce. Pravda, v určitých věcech je film příliš naivní (například pochybuju, že u KGB byli tak slušní lidé - podle mě by tý babce spíš rozkopali držku, kdyby jim neřekla, kde je hledaná osoba). V určitých je pitomý (Tyne Daly a její počítač). A v určitých nedotažený (charaktery postav). Ale sympatické bylo, že se film příliš nehrabe v podrobnostech. Není důležité, o co přesně v akci jde, stačí, že jeden parchant (Donald Pleasence) chce vyvolat jadernou válku. A jediný muž ho může zastavit - Charles Bronson. Ten nehraje žádnýho extra sympaťáka a dokážu si představit, že kdyby to hrál jiný herec, nezajímalo by nás, co se s postavou stane, dokonce bysme mu možná přáli nezdar. Ale Charlie to dost táhne a opravdu mě zajímalo, jak to dopadne.
NÁSLEDUJE SPOILER
A poslední výtka patří konci. Podle mě by bylo lepší, kdyby Lee Remick Bronsona zabila. Happy end se sem nehodil ani trochu. Vymyšlený to měli hezky, ale pochybuju, že by to vyšlo.
KONEC SPOILERU
Ale nakonec 8/10.
Režue: Don Siegel
Hrají: Charles Bronson, Lee Remick, Donald Pleasence, Tyne Daly, Alan Badel, Patrick Magee, Sheree North, John Mitchum
Hudba: Lalo Schifrin
USA 1977

8 komentářů:

  1. To jsem ani nečekal, že se ti zrovna tohle bude líbit. Ovšem Bronson toho Rusáka zvládl na výbornou, jenom ten Pleasence by si zasloužil víc prostoru.
    P.S.: Všiml sis, jak jednu scénu zparodovali v jedničce Bláznivý střely?

    OdpovědětVymazat
  2. Ještě mě dost pobavila historka Dona Siegela, kterej po Bronsonovi chtěl, aby kvůli tomuhle filmu shodil knír, načež ten mu odpověděl: "Nebude knír, nebude Bronson." :-D

    OdpovědětVymazat
  3. Sakra, Bláznivou střelu jsem ještě neviděl. Přitom ten seriál, co předcházel, byl dost dobrej. Někdy si ji musím pustit.

    OdpovědětVymazat
  4. Všechny tři jsou dost dobrý, ale jednička nad nima stejně ční dost vysoko. Snad i proto, že nějaký ty fóry pocházej ještě z toho seriálu. S původním dabingem z VHS to doopravdy nemá chybu.

    OdpovědětVymazat
  5. Já to někde mám, ale spíš s tím dabingem ČT s Brabcem, mám dojem.
    Jinak k Bronsonovu kníru - docela se divím, že si neprosadil taky manželku jako svojí partnerku :)

    OdpovědětVymazat
  6. Asi směl mít jenom jedno ultimátum. Mně tam ale niajk nechybí. Lee Remicková byla lepší herečka a hlavně neměla tak protivnej hlas.

    OdpovědětVymazat
  7. Já jsem taky rád, že tam není, Lee byla určitě lepší. Hlas Irelandové si ale nevybavuju.
    Prosím tě, sháním film Nedokončená novela s Bronsonem, nedávno ještě byl někde česky. Nevíš, kde bych ho moh najít?

    OdpovědětVymazat