sobota 15. prosince 2012

THE BOSTON STRANGLER (1968)

 
Začíná to jako obyčejná kriminálka se šíleným vrahem. Policie pátrá, vraždy se množí, panika mezi lidmi sílí. Skoro jsem až čekal, že přijde Hrušínský jako major Kalaš. Místo něj ale přišel Tony Curtis a atmosféra značně zhoustla. Curtis mi sice vzhledem strašně připomíná Trávníčka, ale hraje jako deset Trávníčků. Proti němu je standartní Henry Fonda ve svojí obvyklé roli slušného pána a George Kennedy jako tvrdý polda, ale Curtis je jasně přehrává, i když se objeví poprvé až po hodině. Z herců bych ještě zmínil Voskovce ve vtipné roli senzibila. Zajímavá byla i kamera, rozdělení obrazu na několik menších mi sice občas vadilo, protože jsem nevěděl, kam dřív koukat, ale třeba retrospektivy byly udělané skvěle a nápaditě. 8/10
PS. Po tomhle filmu mám dojem že v Bostonu žijí jenom policajti a úchyláci :)

a.k.a. Bostonský případ, Bostonský škrtič
Režie: Richard Fleischer
Hrají: Tony Curtis, Henry Fonda, George Kennedy, Mike Kellin, Hurd Hatfield, Murray Hamilton, Jeff Corey, Sally Kellerman, William Marshall, Jiří Voskovec, Leora Dana, William Hickey, James Brolin, Dana Elcar
Hudba: Lionel Newman
USA 1968 

Žádné komentáře:

Okomentovat