čtvrtek 16. srpna 2012

WAYNE ÚTOČÍ

Trošku pro připomenutí pár těch slabších filmů s Waynem.

THE SONS OF KATIE ELDER (1965)
Wayne a Dean Martin opět spolu ve westernu - a o poznání hůř než v Rio Bravo. Vlastně tenhle film Riu Bravu nesahá ani po kotníky. Wayne hraje bráchu Martinovi a dvěma dalším, z nichž jednomu by mohl být otcem a druhému snad dokonce dědečkem. Mimochodem by mě zajímalo, proč od Ria Brava dál má ve všech filmech stejný kostým, jenom střídá barvu košile. Nejlepší na filmu je maník George Kennedy jako šílený nájemný vrah. Hudba Elmera Bernsteina se podobá té k Sedmi statečným jako vejce vejci.  5/10

BIG JAKE (1971)
Nemám rád tyhle rodinné westerny. Wayne tentokrát hraje tátu svému synovi (který po něm nezdědil ani charsima, ani talent, kterého otec sám moc neměl), a synovi Roberta Mitchuma (stejný případ, akorát jeho otec byl o dost lepší herec). Mitchum junior jezdí na motorce, střílí se z pistole, a k tomu je tu Richard Boone jako vedoucí brutální bandy mexičanů. Nuda, nuda, šeď, šeď. A připadá mi, že hlavní myšlenka toho filmu spočívá v tom, že násilí a zbraně jsou potřeba. Nebo se pletu? 4/10

NORTH TO ALASKA (1960)
Komedie šla Waynovi stejně blbě jako vážné filmy. Poprvé mi byl Stewart Granger sympatický, ale ten mladej cucák byl napřesdržku. Hezká písnička, hezká Capucine. Jinak zase nuda. Komentář na csfd, který říká, že na konci dostane hlavní záporák pěstí do koulí a objeví se kozy má pravdu, akorát ty kozy mají čtyři nohy a mečí. A při rvačce překážejí. 5,5/10

2 komentáře:

  1. Jen mě tak napadlo.. někteří lidé říkají westernům kovbojky, nebo indiánky.. hrdinové s bouchakama jsou kovbojové... a to i v případě, že krávu tam nikde neuvidíte. Někdy mě to docela i vadí, když mi někdo začne říkat, že koukámzase na kovboje. Kowboy čiže kluk od krav... česky prostě honák. A hrdiny italovwesternů označuji za pistolníky. No, jak to vidíš ty? Jaký máš na to názor?

    OdpovědětVymazat
  2. Mně je to nějak jedno. Taky tomu tak říkám, pro mě Vinnetou a Mitić = indiánka, zbytek westernů = kovbojka. :)

    OdpovědětVymazat