středa 1. srpna 2012

SPACEBALLS (1987)

Zábavná parodie nejen na Star Wars (tímto díky Kubasovi za doporučení). Na planetě Spaceballs dochází vzduch, tak se prezident, kterého pořád někdo vyrušuje ve chvíli, kdy má zrovna nejmenší chuť pracovat, a tajemný lord Helma vydají odsát vzduch ze sousední planety. Zločinné plány jim samozřejmě překazí hrdina Lone Star se záhadným původem, jeho parťák čes (napůl člověk napůl pes) Blaf, princezna Vespa a její komorná robotka. Samozřejmě s podporou váženého mistra Jogurta, ovládajícího jednu stranu síly De Švorc. Je to jedna z těch amerických bláznivých parodií plná padání, bouchání se do hlavy a podobných groteskových atribut, ale tahle je opravdu dobrá, narozdíl od třeba Žhavých sedel, která má také na svědomí Mel Brooks. Některé gagy jsou sice poněkud trapné, ale většina jich stojí za to. Kromě Hvězdných válek film naráží třeba i na Planetu opic nebo Vetřelce. Narážky jsou dokonce i v hudbě, takže například při přechodu přes poušť se ozývá téma podobné hlavní melodii z Lawrence z Arábie. Jenom občas tomu dojde dech, takže sem tam jsem se lehce nudil, a pak taky mi vadí stupidita hlavních záporáků, radši mám parodie, kde se všichni tváří vážně, a o to je to větší sranda. 7,5/10
a.k.a. Vesmírná tělesa, Války hvězd naruby
Režie: Mel Brooks
Hrají: Mel Brooks, John Candy, Rick Moranis, Bill Pullman, Daphne Zuniga, George Wyner, Dick Van Patten, Jean Rivers, Michael Winslow, John Hurt
Hudba: John Morris
USA 1987

13 komentářů:

  1. "Spaceballové! To je konec planety."
    Taky už mě Brooks párkrát zklamal, ale tenhle film a "Být či nebýt" (kterej zrovna nerežíroval), jsou skvělý.
    Kubaso
    "Jsem čes - napůl člověk, napůl pes, nejlepší přítel sama sebe."

    OdpovědětVymazat
  2. - Ten kód je 12345.
    - 12345? Takovej primitivní kód bych si nedal ani na kufr!
    (...)
    - Jak zní ten kód?
    - 12345.
    - Á, jako na mém kufru!

    OdpovědětVymazat
  3. "Mám potíže s radarem, pane. Ztratil jsem bzučení, pípání a svištění."
    "To není všechno, co ztratil."

    OdpovědětVymazat
  4. "Vypadá to, že Pizza vlezl do auta a tam snědl sám sebe k smrti."

    OdpovědětVymazat
  5. ahoj. Nemůžu uvěřit, že jsi dosud tento film neviděl a objevil jej až teď, vždyť je to klasika :-D

    Tinny

    P.S. zkus ještě starého Trona. Je to film pro mládež na nedělní odpoledne, ale tehdy se mi líbil.

    A pak zkus 2001 Vesmírnou odysseu. Jsem rád, že jsem ten film viděl, je fakt zvláštní ale v životě ho už podruhé vidět nechci :D

    OdpovědětVymazat
  6. Tak člověk nemůže hned vidět všechno :)
    2001 mám, ale ještě jsem to neviděl. Zkusím to někdy dohnat.

    OdpovědětVymazat
  7. Jinak ten Michael Winslow (co ztratil to bzučení, pípání a svištění) mě úplně dostal tímhle: http://www.youtube.com/watch?v=uvQeHmKP1Ko&feature=fvst.
    Kubaso

    OdpovědětVymazat
  8. Díky, to jsem neviděl. Winslowa znám z Policejní akademie, ale nevěděl jsem, že je to imitátor a ty zvuky dělal opravdu. Zajímalo by mě, jestli je dělal i v Extralarge když hrál se Spencerem.

    OdpovědětVymazat
  9. PS. Když jsou problémy s tím podpisováním u vás, tak stačí v nabídce "Komentovat jako" vybrat "Název/adresa URL", přičemž tu nemusíte vyplňovat. :)

    OdpovědětVymazat
  10. Evidentně jo, ale tenhle seriál jsem nikdy nesledoval: http://www.youtube.com/watch?v=1Kxvd3KHB3Q. A Hendrix mu taky jde: http://www.youtube.com/watch?v=rVUw62pxDGw&feature=related :-)
    Kubaso

    OdpovědětVymazat
  11. Hendrix mu jde, ale chudák Spencer :)

    OdpovědětVymazat
  12. ještě mrkni na Star wreck:
    http://www.csfd.cz/film/220970-star-wreck-in-the-pirkinning/

    :)

    OdpovědětVymazat
  13. na Star wreck se mrkni, co jde udělat za film doma v obyváku. Je volně zdarma ke stažení.

    OdpovědětVymazat