středa 13. července 2011

PSYCHO (1960)

Škoda, že slavná sprchová scéna je tak profláknutá, že jsem vlastně celou první půlku čekal, kdy se konečně objeví (není to hned na začátku). Takže mi mnohem zajímavější přišlo to, co přišlo pak. Víc mě překvapila vražda jiné postavy, která mi přišla i líp udělaná, než ta sprchová. Možná při druhým zhlídnutí si užiju víc i tu první půlku. Anthony Perkins je ďábel, svojí roli hraje skvěle. Mluvit o Hitchcockově precizní režii (kamera, střih atd.) by bylo zbytečný. Co však filmu dodává nejvíc atmosféry je geniální Herrmannova hudba, vykradená, kde to šlo. Zajímavý, že všude jinde působí strašně kýčovitě, zatímco tady nahání strach. Už od úvodních titulků je díky ní člověk napjatý, přitom se ještě nic nestalo a dlouho nestane. 9,5/10
PS.: (!SPOILER!) Když se Perkins objevil v dámskejch šatech, tak jsem se při sledování zasmál. Když jsem se večer snažil usnout a znovu se mi v mysli objevil tenhle obraz... Brr. Dlouho jsem ještě neusnul. (Konec spoileru)
Režie: Alfred Hitchcock
Hrají: Anthony Perkins, Vera Miles, John Gavin, Janet Leigh, Martin Balsam
Hudba: Bernard Herrmann
USA 1960

Žádné komentáře:

Okomentovat