neděle 17. července 2011

THE BIG HEAT (1953)

Drsný noirový příběh o pomstě. Hlavní hrdina, detektiv, se snaží zjistit, proč se zabil údajně čestný policista, a má dojem, že by s tím mohla být spojena místní mafie. Jenže mafiáni omylem zabijí jeho ženu a detektiv se dá na cestu pomsty. Příběh jednoduchej a částečně předvídatelnej (i když zápletka zamotaná), klišé, která se tady zřejmě objevují poprvé, se objevila v řadě dalších filmů později, které jsem ale viděl dřív (auto, detektiv má problémy s nadřízenými a ti ho odstaví ze služby, ale on samozřejmě pátrá na vlastní pěst), s tím problém nemám. Mám ale problém s představitelem detektiva, Glennem Fordem, kterého nemám moc rád a přijde mi strašně kýčovitej. Stejně kýčovité jsou i scény v první polovině, detektiv a jeho milující rodina (manželka a malá dcera). Tyhle rodinné scény s hodným hrdinou, jeho sladkou manželkou a ještě sladší holčičkou jsou taky důvod, proč jsem zatím nedokoukal The Untouchables s Costnerem. Naštěstí tady je to jenom první polovina, od chvíle, kdy se pořádně ukáže Lee Marvin je to mnohem lepší. Mimochodem, Lee Marvin je ve vedlejší roli zločince, který si libuje v brutalitě, naprosto dokonalej. Z těch dvou filmů, které jsem od Fritze Langa viděl (ještě Western Union), je tohle ten lepší. 7/10
a.k.a. Velký zátah
Režie: Fritz Lang
Hrají: Glenn Ford, Gloria Grahame, Jocelyn Brando, Alexander Scourby, Lee Marvin, Jeanette Nolan, Peter Whitney, Willis Bouchey, Adam Williams, Howard Wendell, Carolyn Jones
Hudba: Henry Vars
USA 1953

Žádné komentáře:

Okomentovat