sobota 3. července 2010

ČEST A SLÁVA (1968)

Povedený český historický film o chudém rytíři, který se stará jen o svoji tvrz, že kolem zuří třicetiletá válka, je mu jedno. Jenže přijedou cizinci, kteří mu začnou namlouvat, že by se měl dát do boje za samostatné české království. Film vlastně stojí hlavně na hercích - geniálního Rudolfa Hrušínského nelze dost vychválit, Karla Högera jsem dosud měl hlavně rád jako vypravěče večerníčků, ale tady jsem si ho oblíbil víc i jako herce, Blanka Bohdanová, kterou jsem neznal, mě překvapila, Josef Kemr úžasnej jako všude a Iva Janžurová s Lubomírem Lipským skvělí i v nekomediálních rolích. Dál je tu úžasná Liškova hudba. Překvapila mě na český film nezvyklá syrovost a naturalismus (úvodní titulky plné mrtvol na bojišti). 8/10
Režie: Hynek Bočan
Hrají: Rudolf Hrušínský, Karel Höger, Blanka Bohdanová, Lubomír Lipský, Josef Kemr, Iva Janžurová, Jaromír Hanzlík
Hudba: Zdeněk Liška
ČSSR 1968

Žádné komentáře:

Okomentovat