sobota 20. února 2010

STRAW DOGS (1971)

Jak to ten Peckinpah dělá? Doposud se mi žádný jeho film zas až moc nelíbil - Jízda vysočinou nic moc, Divoká banda nic moc, Pat Garrett a Billy Kid dobrý, ale bez hudby Boba Dylana a kdyby tam nehrál Coburn poloviční. Přesto, když o jeho filmech člověk slyší, vypadjí zajímavě, takže má chuť podívat se na další. A málokdy to vyjde - mám rozkoukanej Cross of Iron a moc mě to zatím nebere. Ovšem tímhle mě Peckinpah dostal. Už začátek působí dost znepokojivě - Dustin v hospodě, burani zesměšňující svého zaměstnavatele a očumující jeho paničku (nejlepší byl ten krysař, fakt nechutnej týpek), zneklidňující hudba Jerryho Fieldinga. Pak se objeví oběšená kočka. Následující scéna byla skvělá - Dustin s burany mluví normálně, naoko přátelsky, ale hudba, jeho chování a pohledy jeho ženy dělají ze scény téměř horor, člověk se bojí, co se stane dál. Po znásilnění Hoffmanovy ženy už je to prostě bomba. Žádné zdlouhavé scény, prostě už to jde rychle do konce, ačkoli zbývá ještě hodina. Peckinpah dokazuje, že točit uměl skvěle. V hlavních rolích jsou Dustin Hoffman a Susan George, Dustin je jako vždy vynikající v roli chlápka, který vypadá jako srab, ale dokáže být i statečný (nejkladnější postava ve filmu), Susan je přesvědčivá jako znuděná, svůdná žena, chodící zásadně bez podprsenky, potom se divící, že po ní jdou místní křupáci, a pak vyděšená k smrti. Potom je tu pedofil, nadržená šestnáctka (nebo kolik jí bylo), ochlasta, jednorukej policajt, mlha, bláto. Nečekal jsem rozhodně, že to bude tak dobrý. 8,5/10
a.k.a. Strašáci
Režie: Sam Peckinpah
Hrají: Dustin Hoffman, Susan George, Peter Vaughan, T. P, McKenna, David Warner
Hudba: Jerry Fielding
USA / Velká Británie 1971 

2 komentáře:

  1. má tak dva tři dobrý filmy. zbytek otrava. včetně tohoto

    OdpovědětVymazat
  2. Zatím sem od něj nevyděl film který by mě nedostal. Na Sama nedám dopustit.

    OdpovědětVymazat