sobota 20. června 2009

OLD SHATTERHAND (1963)

Filmové Mayovky nepovažuju za westerny, protože jsou to spíš takové pohádky, ale tenhle se označení western blíží nejvíc. Všechny ostatní jsou více či méně naivní, tenhle trochu taky, ale vzhledem k tomu, že autoři Karla Maye nejspíš nikdy nečetli a hlavní postavy použili ze dvou v té době existujících filmů, tak se snažili přiblížit americkým vysokorozpočtovým westernům s Waynem a Stewartem. A dopadlo to docela dobře. Kromě typickejch scén "bratře" (tady jsou asi dvě) jsou tu i celkem drsné scény (vyvraždění rodiny farmářů, zavraždění kluka, pokus o znásilnění, bitva na konci). Takže jako malej jsem tenhle díl rád neměl a postupem času jsem si ho více oblíbil. Hudba sice není žádný zázrak, ale ještě to jde. Kýčovitý melodie z prvních Mayovek by sem moc nezapadaly. Akorát toho Vinnetoua si tady trochu předělali, takže nechali Apače žít ve stanech (blbost) a Vinnetou organizuje takový malý Little Big Horn.
Hodnocení: 7/10

Režie: Hugo Fregonese
Hrají: Lex Barker, Pierre Brice, Guy Madison, Ralf Wolter, Daliah Lavi, Alain Tissier, Gustavo Rojo, Rik Battaglia, Mirko Ellis, Milivoje Popović, Gojko Mitić, Mirko Boman, Charles Fawcett, Bill Ramsey
Hudba: Riz Ortolani
SRN / Francie / Itálie / Jugoslávie 1963

http://www.csfd.cz/film/33356/

http://www.imdb.com/title/tt0057380/

3 komentáře:

  1. Nápodobně... Jako malá jsem to neměla moc ráda, teď tomu přicházím na chuť. A třeba teď mám plné zuby Míšenky Apanači...
    Ještě se mi dost líbí Old Firehand. Je sice taky poněkud naivní (asi víc než tohle), ale taky je víc westernový.

    OdpovědětVymazat
  2. míšenka apanači je největší kravina ze všech vinnetouovek.
    old firehanda si vůbec nepamatuju, akorát vím, že to je dost slabej odvar z magnificent seven, a že to mělo dobrou muziku.

    OdpovědětVymazat
  3. No jo, já Sedm statečných viděla shodou okolností až nedávno, takže mi ta odvarovitost zas tak nevadí. :-) A navíc je tam Firehandova stará láska, vůči Mayovi hovadina a celkově asi poněkud trapná dějová linie, ale ta postava samotná má fakt šmrnc.

    OdpovědětVymazat