sobota 13. června 2009

HAPPY END (1967)

Naprosto nejnetradičnější film, který lze vidět. Je totiž celý pozpátku! A to včetně dialogů, které mají smysl i pozpátku (-Bedřich Fridrich, řezník, narozen 1.9. 1889 v Trumberku. - Kdo jste? Kde pracujete? Narodil jste se? - Vůbec ne! - Netrpíte žádnou duševní poruchou?). Celý film navíc doplňuje Menšíkův komentář (VM hraje i hlavní roli), který neustále přesvědčuje diváka, že to, co vidí, je správně (do okna přiletěl hejsek, Menšík vrací nevěstu rodičům, dítě se zmenšuje, tchán se narodil, striptérka se obléká). Je jasné, kdo za tím stojí - Lipský a Macourek. A ve vedlejších rolích kromě Menšíka taky skvělí herci - Obermaierová, Abrhám, Záhorský, Hlinomaz, Zázvorková, Růžičková... Nápady sice občas docházejí, ale pak to zase nabere druhý dech. Konec je sice urychlený, ale nevím, jak by do toho ještě zapadalo dětství hlavního hrdiny.
PS. Po dosledování filmu si nic dalšího hned nepouštějte! Já jsem si pustil Futuramu a tak prvních deset minut jsem se nechytal, protože jsem si zvykl, že postavy odpovídají ještě než se ta druhá zeptá :) Takže pak jsem nechápal o co Benderovi jde :)
Hodnocení: 9/10

Lipský Oldřich :Režie
Menšík Vladimír, Obermaierová Jaroslava, Abrhám Josef, Záhorský Bohuš, Zázvorková Stella, Steimar Jiří, Růžek Martin, Hlinomaz Josef, Prokoš Bedřich, Štercl Jaroslav, Růžičková Helena :Hrají
Hála Vlastimil :Hudba
Macourek Miloš :Scénář
1967 ČSSR

http://www.csfd.cz/film/5999/
http://www.imdb.com/title/tt0061029/

2 komentáře:

  1. Díky za doporučení. takhle šílenej film jsem už dlouho neviděla. :-)

    OdpovědětVymazat
  2. To neznám, to zkusimsehnat. Popis připomíná Red Dwarf - Pozpátku. že by se inspirovali u nás?

    OdpovědětVymazat