sobota 11. dubna 2009

SANJURO (1962)

Akira Kurosawa a Toshiro Mifune jsou zpět. A znovu s postavou Sanjura. Tenhle film se mi líbil mnohem víc, než Yojimbo. Ze začátku jsem nevěděl o co jde, ale jak se objevil Mifune (už asi po 3 minutách), hned mě to chytlo. I když úplně až když rozsekal pár chlapů, protože ho rušili (už asi po osmi minutách). Je to kratší než Yojimbo, zábavnější, než Yojimbo, Mifune tu má víc prostoru (nejlepší scénka je, jak nemůže usnout, protože vždycky někdo vejde) a i příběh mi tu přišel lepší, než v Yojimbovi. Schéma jeden chlap mezi dvěma bandama z Yojimba se mi líbila víc v podání Leoneho a Eastwooda. Dokonce i ostatní herci jsou tu lepší než v prequelu - třeba Tatsuya Nakadai, který hrál i v prvním dílu, ale tam neměl tolik prostoru. Hudba je taky podobná jako v prvním dílu. Jinak přijde mi, že Leone se částečně inspiroval i tímhle filmem. 8,5/10
a.k.a. Tsubaki Sanjuro,Sandžuró, Odvážní mužové
Režie: Akira Kurosawa
Hrají: Toshiro Mifune, Tatsuya Nakadai
Hudba: Masaru Sato
Japonsko 1962

4 komentáře:

  1. Vidím to nějak podobně:-)Celkem mě zaskočil ve finálním duelu ten stříkanec krve. To jsem nečekal že Kurosawa tohle někdy použije:-)

    OdpovědětVymazat
  2. Já jsem nečekal to, jak rozsekal všechny ty hlídače, když pustil ty kluky:)

    OdpovědětVymazat
  3. ADA:
    tady se mi líbí sanjuro jako charakter. je mi hodně podobný. : )
    a humor je skvělý

    OdpovědětVymazat
  4. Mně to připomíná, že to už nějakou dobu mám doma a ještě jsem se na to nepodívala...

    OdpovědětVymazat