pátek 8. února 2013

DJANGO (1966)

Článek o Djangovi tady byl jako jeden z prvních. Nicméně byl hodně špatnej, tak jsem ho r. 2009 nahradil. Dalším z dnešního pohledu špatným článkem. Takže dneska už snad konečně definitivní popis, kterej snad něco řekne.
Já mám k Djangovi trochu zvláštní vztah. Uznávám ho jako jeden ze základních kamenů žánru, chápu, proč je to tak kultovní film a proč si Tarantino půjčil zrovna tohle. Nicméně to neznamená, že to není film postavený na jediném geniálním nápadu a obaleném z nouze chatrným příběhem. Kromě toho první půlhodina je dost natahovaná, pořád se nic neděje, Marie chodí po pokoji, Django jí a kurvy se ho bojí. Od chvíle, kdy se objeví skvělý Fajardo jako sadistický major Jackson a jeho tlupa v červených kápích, tak to začne mít koule. A přesto, že je příběh jednoduchý a pitomý, je to pak až do konce zábava. Teda dneska jsem se bavil dost. Možná proto, že jsem konečně koukal v originále. Předtím jsem to viděl jenom v češtině, a dabing vycházel z anglickýho dabingu, takže dialogy kolikrát nedávaly smysl. A Nero v Soukupově podání nezněl zdaleka tak ironicky jako jeho italskej dabér (ty italský zvukový verze asi nikdy nepochopím) (ale pořád lepší Soukup než ten šmatlák v angličtině). A vůbec Nero a postava Djanga je největší klad celého filmu. Přesto, že je to taky pěknej hajzlík, tak se mu nedá nefandit. Eduardo Fajardo se na můj vkus objevuje málo a zvlášť uprostřed nedělá nic jinýho, než že se schová, nebo zdrhá, ale je to taky záporák první třídy. Bódalo je taky pěknej hnusák. Loredana Nusciak mi v originále poprvé nevadila a přišla mi dokonce trochu sympatická! Jinak, moc se mi nelíbí hudba, Bacalov složil lepší věci. Úvodní písnička geniální, ale zvláště ty mexické melodie tahají za uši. Corbucci později natočil lepší věci, ale bez tohohle by se k nim asi nedostal. 8/10
PS: Bylo zajímavý sledovat film s člověkem, který o něm slyšel jenom od Tarantina. Jeho reakce na TU scénu (všichni víme jakou) byla k nezaplacení :D
Režie: Sergio Corbucci
Hrají: Franco Nero, José Bódalo, Loredana Nusciak, Ángel Álvarez, Eduardo Fajardo, Gino Pernice, Silvana Bacci, Ivan Scratuglia, José Canalejas, Simon Arriaga
Hudba: Luis Bacalov
Kamera: Enzo Barboni 
Scénář: Sergio Corbucci, Bruno Corbucci, Franco Rosetti, Jose G. Maesso, Piero Vivarelli, Fernando Di Leo
Itálie / Španělsko 1966

4 komentáře:

  1. Jo´ a Oikie, co říkáš na herce Franca Nera?ATˇ ČTU JAK ČTU,NEMŮŽU TVŮJ NÁZOR NIKDE NAJÍT!Můj názor je takový,že je to jeden z nejlepších herců na světě(možná trochu přehnaný názor:))

    Django

    OdpovědětVymazat
  2. Měl jsem pravdu, tenhle článek o mým názoru na film nic neřekne. Asi ho někdy upravím, až mě chytne slina.
    Ale věřím, že ta praverze, kterou jsem napsal v březnu 08, byla ještě horší.
    Pro Djanga: Na to, co ses ptal, jsem ti odpověděl znova u Dead Pool. "Zdůvodnění" najdeš taky tam ;) Je jasný, že diskutujeme mimo téma, ale když si projdeš některý jiný obsáhlejší diskuse s Kubasem, Tinnym nebo Marmotou, zjistíš, že jsme se mimo mísu nedostali snad jenom u Star Wars ;)

    OdpovědětVymazat
  3. Nero? Jsou borci, který mám radši. Ale zase mám Nera radši, než spoustu jinejch. Osobně mi sedí v takových spíš odlehčenějších rolích, jako v Companeros nebo v Žoldnéřovi, ale i jako drsný pistolník měl spoustu plus, pokud tedy vedle sebe neměl George Hiltona.
    Těším se na jeho roličku v Nespoutaném Djangovi, ačkoli si myslím, že tam asi moc nebude.

    OdpovědětVymazat
  4. No to máš zatracenou pravdu.V Čase masakrů Nero opravdu opakoval postavu Djanga,což je škoda (ten charakter je opravdu jinačí),ale George Hilton v tom byl výborný

    Django

    PS.Už jsi nemusel odpovídat,ale nevadí:)
    PS 2.Děkuji za tvůj názor
    PS 3.Taky se dost těším:)

    OdpovědětVymazat