sobota 7. února 2009

3:10 TO YUMA (1957)

Zatímco v kinech běžel remake tohoto filmu, já jsem si sehnal původní film. Abych to pak mohl porovnat. Doteď jsem neměl příležitost ten nový film vidět, ale nevím, jestli dvojka Bale - Crowe překonala dvojici Heflin - Ford. Oba jsou skvělí. Zvláště Glenn Ford (ikona žánru v padesátých letech) si roli kladného záporáka užívá. Na začátku je navíc skvělá píseň. Vadila mi jedna věc. Vždy, když je napínavá až dusná atmosféra, něco se stane a všechno je v čudu. To je celý film. Třeba scéna, kdy Van Heflin a Glenn Ford čekají na vlak v hotelu - Ford provokuje Heflina a ten už je skoro naštvanej. Najednou přijede Heflinova žena a všecnho je v hajzlu. A takhle je i konec, kde (nebudu prozrazovat). Sice to je pěkná idea, ale naprosto nerealistická. Něco jsem slyšel, že v remaku to dotáhli až do vrcholu absurdity.
PS. Česky se tohle prej jmenuje Cesta za záchranou. Opravdu "skvělý" překlad...
7/10

a.k.a. Cesta za záchranou, Vlak do Yumy ve 3:10
Režie: Delmer Daves
Hrají: Glenn Ford, Van Heflin, Felicia Farr, Henry Jones, Richard Jaeckel, 
Hudba: George Duning
Podle knihy Elmore Leonarda
USA 1957

http://www.csfd.cz/film/24243/
http://www.imdb.com/title/tt0050086/

Žádné komentáře:

Okomentovat