sobota 7. srpna 2010

DIRTY HARRY (1971)

Jeden z nejslavnějších filmů Clinta Eastwooda, kde vystupuje poprvé jako Harry Callahan. Šílený vrah Scorpio, kterého hraje Andrew Robinson, jen tak zabíjí lidi. Harry je na něj poslán. nastraží na něj léčku, ale Scorpio se z ní dostane. V podstatě jenom naháněčka, ale skvělá. Clint je výborný. A Robinsonem se určitě inspiroval Ledger když dělal Jokera. O chlup lepší je pokračování Magnum Force.
EDIT 7.8.2010: Tak jsem se znova podíval na oba (Dirty Harry i Magnum Force) a vidím je zhruba nastejno. V prvním je víc napětí a pátrání, víc je přímo o Harrym, a má lepšího záporáka, zatímco ve druhém je více akce a je zábavnější. Každopádně oba patří k nejlepším Clintovým filmům.Hodnocení: 10/10

a.k.a. Drsný Harry
Režie: Don Siegel
Hrají: Clint Eastwood, Andy Robinson, John Vernon, Harry Guardino, Reni Santoni, John Larch, John Mitchum, Woodrow Parfrey, Josef Sommer, Albert Popwell
Hudba: Lalo Schifrin
USA 1971

http://www.csfd.cz/film/8378/
http://us.imdb.com/title/tt0066999/

2 komentáře:

  1. s tím jokerem mě to taky napadlo, když jsem koukal na batmana.

    jinak je to asi nejlepší film všech dob 101%
    magnum force je jenom dodatek k rozvinutí postavy

    OdpovědětVymazat
  2. Mě Magnum Force bavilo víc. Ale Harry je taky skvělej. Enforcer už mě tolik nebavil a další díly jsem neviděl.

    OdpovědětVymazat