neděle 22. června 2008

KOMIKS - DURANGO - PSI UMÍRAJÍ V ZIMĚ (Yves Swolfs)

Tenhle komiks jsem jednoho dne dostal k Vánocům a dost mě překvapila brutalita některých scén (v devíti letech to člověku přijde moc...). Autor Yves Swolfs se inspiroval Corbucciho filmem Velké ticho, stejně vypadá i hlavní záporák (vzor byl Klaus Kinski) a u hlavního hrdiny Duranga Swolfs smíchal rysy Trintignanta z filmu a Clinta Eastwooda.
Vlastně jde o celkem totéž jako ve filmu, ale s rozdíly, že Loco (zde se jmenuje Reno) není lovcem lidí, ale pistolníkem najatým senátorem Howlettem (tedy ne právník Pollicut takže tu není ani podoba Luigi Pistilliho - přece jen by Swolfs až příliš opisoval), chybí zde nahánění lidé a místo nich je ozbrojená banda z hor, místo tmavé vdovy Pauline je tu blond šlapka Rosie, a dále a dále... ještě že místo ustřelených palců je tu prostřelená dlaň. To nejdůležitější ale zůstalo - zima, hnusní záporáci a brutální scény, které navozují atmosféru.
Bohužel jsem na tento komiks našel na internetu velmi málo recenzí, takže jsem napsal tento článek. také he škoda, že vydavatel Barlow comics sice měl v plánu vydat i zbylých dvanáct dílů, ale nevydali to. V odkazech najdete německou stránku kde jsou ukázky obálek zbylých dílů, kromě Trintignana/Eastwooda jako Duranga jsem na obálkách poznal ještě Jamese Coburna (obálka 3, ale asi je trochu smíchaný s Lee Marvinem nebo s kým) a Tomase Miliana (obálka 4 - herec ze spaghetti westernů, hrál ve filmu Kočka a pes s Budem Spencerem).
http://www.comics.cz/recenze/durango.html
http://www.deti-noci.cz/view.php?cisloclanku=2007090024
http://www.goodoldwest.ch/main/comics/durango/durango.html

1 komentář:

  1. Ahoj !

    Hrozně rád čtu Tvůj Block, jelikož Tě zajímá skoro totéž jako mě. Kdyby jsi chtěl další díly Duranga (v češtině), tak se mi ozvy se email skrblik.martin@seznam.cz. Jsou přeložené, pošli Ti na ně odkaz.
    Pozdravuje Martin Š. "Skrblík"

    OdpovědětVymazat