pátek 10. listopadu 2017

TEQUILA (1973)

Těšil jsem se na zábavnou, lehce vtipnou střílečku s Anthonym Steffenem, Robertem Camardielem a Eduardem Fajardem, dostal jsem nudné trapné nic. Úvodní scéna ještě v pohodě. Camardiel chodí po městě duchů, kolem něj se střílí, on se snaží schovat a vedle něj vždy dopadne mrtvola. Jedné z nich ukradne hodinky. Záhy se setká s lupičem Shoshenou, kterého tam všichni ti chlapi přišli pro odměnu zabít a postříleli se mezi sebou, a ten ho podle hodinek považuje za obávaného pistolníka Jaguára. Problém je, že Camardiel je naprostý idiot, který neumí střílet, a na co sáhne, to zkazí. Brzy se Steffen i Camardiel dostanou do městečka, kde malí farmáři bojují s majitelem banky Fajardem. Steffena a Camardiela však zajímá jenom sejf v bance...
Já se tenhle film snažím vytěsnit z hlavy, takže spoustu trapných detailů jsem už zapomněl. Za nejhorší ale považuju ten, kdy Steffen asi po půl hodině filmu už vykrádá banku, a když po hodinách snažení sejf otevře, Camardiel ho radostně obejme a sejf tím zabouchne. Tohle sakra bolelo. Ono to možná zní vtipně, ale není to vtipný. Camardiel je trapný, Steffen se snaží, dokonce je tu o dost živější než v jiných svých filmech, ale není to ono, a ani Fajardo se mi tu vůbec nelíbil. Akci většinou obstarávají bitky, v kterých se pořád dává přehnaný důraz na ustrašeného Camardiela. A závěrečná přestřelka je jedna velká zmatená hrůza. Hudba je taková pohodová a veselá, možná veselejší než film sám. Strašně mě to nudilo, strašně mě to zklamalo. Takovou hrůzu jsem nečekal. 3,5/10
PS. Jinak je to poslední Steffenův western. O dva roky později byl sice do kin uveden ještě film Dallas, ale ten byl natočen už v roce 1972.
a.k.a. Uno, dos, tres, dispara otra vez!, Shoshena, Fuzzy the Hero
Režie: Tulio Demicheli
Hrají: Anthony Steffen, Roberto Camardiel, Eduardo Fajardo, Mirko Ellis, John Bartha, Ágata Lys, José Luis Lizalde, Manuel Guitián
Hudba: Coriolano Gori
Španělsko / Itálie 1973

Žádné komentáře:

Okomentovat