úterý 23. srpna 2016

BANDITI A MILANO (1968)

Zvláštní film, který začíná jako dokument o kriminalitě obecně, aby se přehoupl do detailního popisu jedné zpackané loupeže, organizované jedním egomaniakem. I přes vynikající výkon Gian Marii Volontého v roli onoho egomaniaka mi však přišla zajímavější být ta první dokumentární půlka. Reportér zde nastolí otázku "co vede k násilní ve společnosti" a policejní inspektor, ztvárněný Tomasem Milianem, podává příklady narůstající kriminality, od loupeží přes přepadání na ulicích, prostituci a vydírání. Následně se vyšetřuje loupež, kdy zločinci na útěku zastřelili několik lidí a dalších několik zranili, a po chycení jednoho z nich následuje retrospektivně jeho výpověď. Nicméně celé mi to přišlo tak nudně a nezajímavě pojaté, a na čsfd vychvalovaný konec mě taky nijak neohromil. A co film pro mě doslova zabilo byl dabing, který byl jednoduše příšerný. Otřesně zvolené hlasy, které se navíc dokola opakovaly (takže i takovej Rímský daboval tři nebo čtyři role), nová hudba i ruchy v mnoha sekvencích... Celkově mě to zklamalo. Nenašel jsem v tom nic zajímavého. Doufal jsem, že dokumentární rovina bude na konci nějak završena, ale nestalo se to. Ani Milian se mi tu moc nelíbil. 6/10
a.k.a. The Violent Four, Bandité v Miláně
Režie: Carlo Lizzani
Hrají: Gian Maria Volonté, Ray Lovelock, Tomas Milian, Margaret Lee, Pietro Martellanza
Hudba-. Riz Ortolani
Itálie 1968

Žádné komentáře:

Okomentovat