čtvrtek 3. dubna 2014

MISSING IN ACTION (1984)

Chuck Norris napočítal do nekonečna.
V 60. a 70. letech se ve filmech o vietnamské válce zobrazovala krutost války vůbec a převládala pacifistická témata. V 80. letech najednou začali být v těchto filmech zobrazováni příkladní američtí hrdinové, kteří se před nikým neskloní, vždy myslí hlavně na své bratry ve zbrani a ve jménu hvězdnopruhaté demokracie se za ně postaví, i když už se na ně všichni vykašlali. Takovým gerojem je i Chuck. Na začátku ve flashbacku vezme na ramena raněného vojáka, přestože má nohy v okovech. Posléze přijíždí do Vietnamu s přesvědčením, že je tam vězněno ještě spousta dalších amerických vojáků. Ve Vietnamu se samozřejmě ke všem chová přezíravě, s pohrdáním. Všichni jsou komanči. A pak dá dohromady záchrannou akci sám, protože je hrdina.
Fabrika na mrtvoly pánů Golana a Globuse s příznačným jménem Cannon mě začíná zajímat. Jejich filmy jsou násilné, brutální, smrtonosné a bůhvíjaké ještě. A hlavně neskutečně dementní. Ať už se jedná o filmy s přestárlým Bronsonem, nebo o tohle. Krev, kozy, výbuchy, to bylo zjevně jejich krédo. Bohužel toho tady zase až tolik, jak bychom si přáli, nenajdeme. Chuck, muž jednoho výrazu, totiž většinu filmu akci připravuje a na ni samotnou až tak často nedojde. Na bojová umění nebo dokonce kopy z otočky rovnou zapomeňte. Samopaly, kulomety, minomety, granáty. Každej vietnamskej voják je pak přeborník s nožem - na Chucka samozřejmě nemá nikdo. Pak ale všechny souboje vypadají stejně  - vietnamec na Chucka zaútočí, Chuck mu odtlačuje ruku s nožem od sebe, a pak mu nůž z ruky vyrazí a nějak ho dorazí. Ano, celý film je poměrně nudný. Akorát závěrečná akce, i když směšně natažená, měla něco do sebe. Celkově, není to taková sračka, jako Osmiúhelník, ale blbý to je. Od dvojky a trojky už moc lepšího nečekám. Snad jenom větší béčkovost a tím i větší zábavnost. 4,5/10
Nejepičtější scéna všech dob!
a.k.a. Nezvěstní v boji
Režie: Joseph Zito
Hrají: Chuck Norris, M. Emmet Walsh, James Hong, Lenore Kasdorf, Jean-Claude Van Damme (nepostřehnutelný)
Hudba: Jay Chattaway
Produkce: Menahem Golan, Yoram Globus
USA 1984 

2 komentáře:

  1. Tak ses přece jenom na strejdu Norrise vrhnul! S verdiktem souhlasím, ta jednička se mi taky moc nelíbila. Dvojka už má větší grády a ve trojce padne možná nejlepší Chuckova hláška vůbec a úplnej začátek filmu je fakticky dobrej. A pak už je to - narozdíl od prvního dílu, kterej byl ve skutečnosti natočenej jako druhej - děsná sranda.
    Ještě je dobrá Vynucená msta a Oko za oko (s Christopherem Lee) se taky ještě dá. Jednička Delta Force, Hitman nebo Sám proti teroru nejsou nejhorší a Invaze do U.S.A. je pošahanost na úrovni trojky Přání smrti.
    Vždyť já ho mám vlastně moc rád, když zrovna nekáže morálku.

    OdpovědětVymazat
  2. Taky ho začínam mít docela v oblibě. Ono jak si někdo může neoblíbit borce, kterej sundá letadlo tím, že na něj zamíří prstem a řekne "BUM"? :D
    Já teď nastahoval pár jeho filmů, který mi připadaj zajímavý - ty, co jsem už viděl, všechny Nezvěstný v boji. Z toho, co jmenuješ ty, už mám jenom Delta Force a Invazi do USA.
    Co se týče hlášek, v tom mě Chuck zatím docela zklamal. Mám pocit, že v McQuadeovi něco málo podobnýho hláškám bylo, ale zapomněl jsem to :)

    OdpovědětVymazat