pátek 19. října 2012

THE GOOD GUYS AND THE BAD GUYS (1969)

Tohle si myslím není vůbec špatnej western. Viděl jsem to dvakrát před nějakou dobou na Primě, tedy v ořezu a s nedobrým dabingem, přesto se mi to celkem líbilo. Jenom nevím, jestli si to nepletu s něčím jiným, ale mám dojem, že tohle je ten film, kde Robert Mitchum má v baráku splachovací záchod a starosta Martin Balsam je zbabělec, co má sekretářku s velkým poprsím, zvýrazněném velkým dekoltem (nebo tenhle detail je z něčeho jinýho? Viděl jsem toho tenkrát na Primě víc. Další dva kandidáti na tuhle postavu jsou Ostře sledovaná banka a Žhavá sedla). - Aha, tak to budou ta Sedla, ale něco podobnýho je v tomhle taky. - Každopádně film sice má jakýsi nádech smutku nad koncem Západu, kdy šerifa moc nikdo nerespektuje a berou ho jako přežitek, jezdí se v autech, ale zároveň má prvky buddy movie, tvořené pošťuchováním šerifa Mitchuma a přestárlého psance George Kennedyho (mimochodem tahle dvojka tenhle film táhne dost výrazně nahoru). Myslím, že mladýho záporáka hrál David Carradine. Jak říkám, je to dýl, co jsem to viděl, ale už to, že jsem na to koukal dvakrát (a zbytek repríz jsem vynechal) napovídá, že to asi bude docela dobrý. Konečně Burt Kennedy ve stejným roce udělal i Podporujte svého šerifa. Ačkoli dva roky předtím natočil i Vítejte do Zlých časů, ale to je úplně jiná kapitola. 7,5/10
a.k.a. Dobří a špatní hoši
Režie: Burt Kennedy
Hrají: Robert Mitchum, George Kennedy, Martin Balsam, David Carradine, John Davis Chandler, Tina Louise, John Carradine, Christopher Mitchum,  Lois Nettleton
Hudba: William Lava
USA 1969

Žádné komentáře:

Okomentovat