neděle 9. září 2012

PER POCHI DOLLARI ANCORA (1966)

Vlastně se mi to líbilo víc, než Jeden stříbrný dolar. Příběh o zradě vojáků za války a potřebě doručit dopis mi přišel zajímavější, než bratrovražda a touha usadit se v prvním filmu, ústřední melodie je mnohem lepší, hlavní hrdinka není tak pasivní, a záporák Dan Vadis charismatičtější, než Pierre Cressoy. Gemma už sice zase začíná machrovat, a obligátní rvačky nebo zpívání v saloonu už mi docela lezou krkem, ale ani jedno mi zase tak moc nevadilo. Nebudu tvrdit, že jsem úplně pochopil děj (scénář psalo 7 autorů, což se na logice asi dost podepsalo), ale zase na druhou stranu se pořád něco děje a šlape to jako hodinky. Film se tentokrát točil ve Španělsku, čili westernová a vůbec spaghetti atmosféra (podpořená i scénou mučení na slunci) je mnohem silnější. A jako bonus Nello Pazzafini snad poprvé a naposledy jako klaďák. 
EDIT 22.11.2021 -  Že by po Ringo se vrací moje oblíbená gemmovka? Napodruhé mě to opět dost bavilo. Vadis je teda charismatičtější jen ve srovnání s Cressoyem, do role vůbec neseděl, ale zase tolik v tom není. Sophie Daumier vypadá jako co nejlevnější náhražka Brigitte Bardot, kterou sehnali, ale neruší, a komu by překážela, na půl děje ji zamknou v kůlně, takže klid. Jinak pořád se něco děje, Gemma mi tentokrát nevadil ani trochu, Ferriova hudba je naprosto skvělá. Jen ho producenti natlačili do toho, aby zadaptoval starší Morriconeho skladbu, aby mohli Morriconeho dát na plakát a nalákat obecenstvo. No, Ennio se soudil a vyhrál. Doporučuju najít HD verzi, obraz sice není restaurovaný, takže sem tam nějaký škrábanec nebo smítko se objeví, ale zvláště krajina vypadá naprosto úchvatně. 7,5/10
a.k.a. For a Few Extra Dollars, Fort Yuma Gold
Režie: Giorgio Ferroni
Hrají: Giuliano Gemma, Sophie Daumier, Dan Vadis, Angel del Pozo, José Calvo, Antonio Molino Rojo, Nello Pazzafini, Jacques Sernas, Lorenzo Robledo, Riccardo Pizzuti
Hudba: Gianni Ferrio
Itálie / Francie / Španělsko 1966

7 komentářů:

  1. Mně se to taky celkem zamlouvalo. Je to sice opět trošku pitomoučký, ale přesto to šlape dobře (asi jako v mayovkách). Úvodní melodie je senzační: http://www.youtube.com/watch?v=PG0TpoyMp4M.

    OdpovědětVymazat
  2. Podle mě jedna z nejlepších. Ale využitejch skladeb od Morriconeho jsem si nevšim. Asi je vybrali dobře, nebo se Ferrio přizpůsobil :)

    OdpovědětVymazat
  3. Když už ses takhle pustil do Gemmy, jsem zvědavej, jestli se ti bude líbit Kaliforňan. Dějově to sice není nic originálního, ale hezounek Gemma tam už hraje kapku dospělejší postavu a podle mě vůbec ne špatně. Taky se mi tam dost líbil Raimund Harmstorf (Bílý tesák, Chytrák a dva společníci, Buldozer).
    Kubaso

    OdpovědětVymazat
  4. Já už jsem to jednou rozkoukal, ale asi po třetině filmu jsem to vypnul, částečně z časovejch důvodů, částečně proto, že mě to kupodivu od objevení Bergera přestalo nějak bavit. Někdy to zkusím znova.
    Gemma mi vadí jenom v tý jedný poloze, když se snaží bejt druhej Clint, což mu vůbec nejde. Jak je vážnější, nebo hraje úplně v komedii, tak mi nevadí.

    OdpovědětVymazat
  5. Mně vlastně vadil akorát v "Také andělé jedí fazole" a ve "Stříbrném sedle" (tam za to ale nemohl). Třeba v "Železném šéfovi" byl fantastickej.
    Kubaso

    OdpovědětVymazat
  6. V Sedle mi taky vadil, pak ve Dnech hněvu a ve filmech jako jednička Ringa nebo Arizona Colt. V Andělech mi naopak přišel dobrej, určitě byl lepší parťák Spencera než jiní (např. ten teplouš z Bombera nebo ten kretén z Big mana), ale když člověk ví, že tam původně měl bejt Hill, tak ho to mrzí. Takže Gemma určitě není můj nejoblíbenější špageťáckej herec, ale ani ten nejmíň oblíbenej.
    Když už jsme u toho tak přemejšlim, že udělám nějakej další speciální článek, kterej by se tentokrát týkal především herců ve špagetách. Ale ještě nevím, kdy.

    OdpovědětVymazat
  7. Jo, na "Arizona Colt" jsem zapomněl, toho jsem pro změnu nedokoukal zase já. A to s tím článkem je výbornej nápad, budu se těšit.
    Kubaso

    OdpovědětVymazat