pátek 8. dubna 2011

IL BIANCO, IL GIALLO, IL NERO (1975)

Poslední Corbucciho western je vlastně spíš parodie. Corbucci se odkazuje na svoje předchozí filmy (Gemma táhne rakev, šílený jižní důstojník, který ještě věří v Konfederaci, vojáci prohledávající rakev, Milian po krk v zemi, origninální způsob záchrany před popravou, visutý most), navíc úvodní řeč Wallachovy protivné manželky je v italské verzi plný narážek na nejrůznější spaghetti westerny. Nicméně všechny vtipy nevyjdou, některé jsou přímo trapné. Většinou se točí okolo Tomase Miliana, který hraje japonce(!). Strašný to není, ale jeho neustálé přeřeky, většinou přisprostlé, nebo čichání k zadku koně prostě vtipný není. Giuliano Gemma hraje svojí typickou roli, ve který je dobrej a tady se mi oproti vážnejm westernům, kde se snaží tvářit drsně, docela i líbil. Nejlepší z hlavní trojky je bezpochyby Eli Wallach. Kvůli němu mě mrzí, že jsem film viděl v italštině, italskej dabing není nic moc. Vcelku se mi to líbilo, akorát jsem čekal od závěrečný bitvy trochu víc, a bylo to strašně ukecaný (to mi vadilo hlavně u překládání titulků) takže 6,5/10.
a.k.a. Napřed střílej, pak se ptej, The White, The Yellow and the Black, Shoot First, Ask Questions Later
Režie: Sergio Corbucci
Hrají: Giuliano Gemma, Tomas Milian, Eli Wallach, Manuel de Blas, Dan van Husen, Jacques Berthier, Lorenzo Robledo
Hudba: Guido a Maurizio De Angelis 
Itálie / Francie / Španělsko 1975

2 komentáře: